Schreef dit net in het topic over het Lurk en Limoenhuys, zag later pas dat dit topic bestond.
Bedenk me dat we straks met de 'Raveleijn revamp' twee walkthrough gebieden krijgen op steenworp afstand van elkaar. Weten natuurlijk nog niet hoe Raveleijn er precies uit gaat zien, maar hebben mensen nog zin om door een Lavenlaer te gaan lopen als ze net de straten van Raveleijn hebben bewandeld?
Ik vind het Lavenlaer leuk, vooral vroeger als kind, maar zie het de laatste jaren ook een beetje als een hoofdpijndossier. Ik kan me herinneren dat dit vroeger oprecht een populair gebied was voor kinderen. Tegenwoordig ben ik haast de enige die er rondloopt. Het is ook zo nauw opgezet dat je vrij weinig meer eraan kan veranderen. Wellicht alle paden opengooien, kanalen aanleggen en een Venetiaans bootritje ervan maken? Met hier en daar bruggetjes en paadjes om de tafereeltjes van dichtbij te kunnen bekijken. Dan mag de monorail wel weg, overigens.
Ik denk eerlijk gezegd dat het te laat is om nog een grote investering te doen in het Lavenlaer. De Laven-hype zoals die bestond in de jaren 90 is allang voorbij. Het thema lijkt bezoekers niet meer aan te spreken. Platgooien lijkt me echter doodzonde. Zoals ik al schreef, een hoofdpijndossier..