Japio
Het was even terugzoeken. Maar ik zie ook dat ik m nooit heb afgemaakt.
Het idee was dus het boerse gebied waarbij je leert hoe de Laven overleven en niet afhankelijk zijn van de buitenwereld.
Links zie je een route met pijltjes. Een soort fietsen of koetsen? (hop-on-hopp-off systeem, met aantal rolstoelvriendelijke er tussen). Waar kinderen voortgetrokken worden door een laafswezen (de pakezel van de laven).
Hier reis je van en naar het dorp (een mini versie van oude tuffer).
Daar rechtsboven van zie je een blokkerig pad, dat had een kas moeten worden waar de limoenen geplukt zouden worden. (ook hier valt iets van een filler te vormen of simpel een kijkscene). Het rijk-groene gebied zou een speeltuin zijn voor kinderen met een huifkar waar je limonade kan kopen. Dan de 3 gebouwen. Het langwerpige gebouw is de stal van de dieren. Het kleine gebouw is een kijkscene met een boerenwoning.
Het gebouw aan het spoor is het opstapstation, dat vormgegeven is als een warenhuis/opslag.
Mijn idee was destijds dat je hier 4 nieuwe laven tegen zou komen: Boer Larm (in het graanveld (de twee gele velden) met wat interactieve elementen.
Linus (in de kas bij de limoenen). Luus bij de dierenstallen en Lomp in het Waarhuis (opstapstapstation)
Dat was het iig destijds. Zou nu al dingen anders doen, maar vond hem ergens wel leuk als educatief en actief gebied te vormen.
LET OP: Dit is een fan concept (voor wie niet het hele gesprek destijds gevolgd heeft)