Vandaag een middag en avond in de Efteling doorgebracht. Het was best druk in het park, hoewel de rijen dan wel weer mee vielen. Ik had nog wat nieuwigheden af te vinken sinds m’n laatste bezoek.
Zo hebben we onder andere even Avond met Wolf meegepakt, wat nog steeds een hele leuke avondshow is. De nieuwe verlichting bij de Indische Waterlelies is fantastisch mooi trouwens. De tikkie statiegeld bekers gekocht, gebruikt én ingeleverd. Wat me opviel is dat de bekers te klein zijn om goed door de lopende band opgepakt te worden, dus elke koffiebeker blijft hangen bij inleveren. Ik vind het via de Tikkie app trouwens wel veel handelingen. QR code scannen op je telefoon, dan de machine gebruiken en dan weer eindigen op je telefoon. En in plaats van een bedankje krijg je nog net geen veeg uit de pan wanneer je het niet doneert aan Villa Pardoes.
De Mobile Order bij de Oase werd alom aangeprezen rondom de horeca, maar bleek toch stuk. Hadden ze maar een directeur op Technologie en Innovatie 😉 Samen met @Mark eens even goed staan kijken naar het nieuwe hotel in aanbouw en hoe die serre eraan geplakt gaat worden. De afwerking tussen de panelen begint al fraai te worden trouwens.
De virtuele voordringpas van Droomvlucht is een matig systeem. Ik kon ter hoogte van de kiosk bij het Witte Paard een slot reserveren. Wat ik niet wist is dat de gecommuniceerde tijd geen vast gegeven is, dus in het uur dat we moesten wachten is de tijd stiekem zeven minuten naar voren geschoven. Het is natuurlijk prima dat die tijd naar voren gaat, het is wel ronduit matig dat de app je daarover helemaal niet inlicht. Het is dat ik even iets wilde checken, dat ik het zag omdat de app nog open stond, anders hadden we ineens aan de krappe kant gezeten qua aankomst denk ik. Sowieso is het lastig, want je moet dus naar Droomvlucht, en dan moet je je een uur vermaken in de buurt. We hebben maar gedaan wat elk onderzoek zegt dat er gebeurd; geld uitgeven in de horeca 😉🫣
Anyway, fijne dag en als bonus liepen we langs de Pirana na sluiting toen de pompen werden uitgezet. Dus na tweeëntwintig jaar het park bezoeken eindelijk dat ding eens zien leeglopen. Complimenten aan het team bij Joris, waar een treintje nog drie/vier ritten extra mocht maken na sluiting en iedereen continu mocht blijven zitten. Dat is de ervaring aan het einde van de dag die je wilt meegeven. Andere bonus is ook dat je dan zelf zo laat weg gaat dan het toch voelt alsof je pas om elf uur het park uit loopt.
Ik heb ook nog wat fotootjes gemaakt