Als iemand aangeeft dat achtbanen het belangrijkste zijn en dat de adrenaline niet hoog genoeg kan, dan ga je ze uit alle keuzes in Europa toch niet naar Disneyland sturen 🤡. Al helemaal gezien de ouders wat anders willen doen en nou net deze zomer wordt afgeraden om Parijs in te gaan.
Jammer genoeg diskwalificeert dat laatste ook Parc Astérix. De achtbaancollectie daar wordt vaak ondergewaardeerd, maar zou mijn inziens ideaal zijn voor wat er gevraagd wordt.
Phantasialand uiteraard ook, maar is te dicht bij. De optie PortAventura is te ver weg, anders zou dat ook een goede zijn geweest.
EP werkt natuurlijk altijd en heeft met Voltron een goede uitbreiding van het thrill aanbod gekregen. In Rust zelf is alleen niets, maar zoals eerder gezegd ben je met een uurtje wel in enkele leuke steden of een mooie wandelroute.
Ik blijf alleen met Zweden in mijn hoofd zitten. Bereisbaar met de auto en in zowel Liseberg als Grönalund kun je als thrill liefhebber je hart wel op. Beide parken liggen ook nog eens midden in hun stad. Ik zou zeggen: op naar Zweden jongens!
Energylandia is qua thrill misschien wel het ultieme park van Europa, maar zou toch mijn tweede keus zijn omdat ik niet weet wat de omgeving daar voor jullie ouders te bieden heeft.