Het kan voor mij nog niet tippen aan het oude vertrouwde begin met het prachtige achtergrondmuziekje en waar na het aftellen de prachtige koorklanken van de sleepy lagoon klinken waardoor elke keer de tranen in mijn ogen sprongen. Maar we gaan het zien

Aardige Disney avondspektal vibes, mischien wordt het nog wat.

Dit stemt me positief! Woensdag maar gelijk gaan kijken!

ikbennlXD Om eerlijk te zijn ben ik juist blij dat By The Sleepy Lagoon er waarschijnlijk niet meer in zit. Het is absoluut een mooi muziekstuk hoor, maar vond dat het altijd enorm de vaart uit de show haalde. En daarbij is een keer iets anders ook wel weer verfrissend. Ben benieuwd naar de nieuwe show!

Coasterfrenzy dat ook, al denk ik dat het stuk nu juist wel bekender is geworden dankzij Aquanura. Maar het is ook een vrij traag en "saai" stuk en kwam bij de vorige 2 symfonieën ook telkens terug gedurende de show, daarom haalde het enorm de vaart eruit. En nog een bijkomend voordeel, nu het niet meer terugkomt is er meer ruimte voor andere attractiemuziek!

• Tim vindt dit leuk.

By the sleepy lagoon is natuurlijk een lijntje naar de Kikkerkoning op het herautenplein. Als introductie vond ik het zeker passend, in combinatie met de klassieke bogen die naar het midden springen. De andere shows hebben al laten zien dat een andere opening ook kan. Maar de subtiliteit en grandeur van de Eerste Symphonie gaat moeilijk te evenaren worden..

De muziek keuze van de nieuwe show vind ik minder geslaagd. De rest ga ik geen oordeel over vellen tot ik het echt zie.

De show ziet er tot nu toe goed uit. Mooi dat ze (waarschijnlijk Merkelbach) een uniek muziekstuk lijken te hebben gecomponeerd speciaal voor de show.
      Ik vind de voice over wel een tikkie tenenkrommend. Het voelt iets te geforceerd, zovan: "je moet dit super bijzonder en mooi vinden, wees betoverd!". Naar mijn idee kan een goede show op zichzelf staan, zonder het imperatief dat je ervan zou moeten genieten. Maargoed, bij Disney werkt het, dus het zal vast ook wel werken voor de Efteling.

Tot nu toe zeer zeker niet enthousiast, zelfs licht gechoqueerd. Ik vind het onsamenhangend en geen één muziekstuk komt lekker uit de verf. De stemmen erbij zijn heel cringe. Maar ik mag natuurlijk past vanaf morgen oordelen. Zoals een eerdere reactie al schreef lijkt het op Disney, Dus dat betekend niet authentiek en plastic fantastic gehalte. Echt heel slecht dat de Efteling hierin meegaat.

deSmaeckmaker dat heb ik ook met symbolica en de 'illuminia, fantasia (gebruik je fantasie)" kan ik mij ook zo aan ergeren haha

ik snappppp dat het misschien voor een kind WEL een bepaald gevoel geeft

Firthon Ik hou niet van negatief zijn, maar ik hoop dat dit nog een echte test is,
        het voelt onsamenhangend en er zit niet echt een dynamiek in (in weinig of veel water)
        ook weet ik niet of ik fan ben van de verschillende versies van bepaalde nummers, maaaaargoeeeeed
        ik ben maar een Efteling fan, ben benieuwd naar het resultaat, want je merkt toch wel een verschil in het park met of zonder Aquanura

Ik vind het verfrissend en het lijkt alsof de fonteinen veel meer ‘open gezet’ worden dan voorheen. Morgen eerst maar eens met eigen ogen het volledige resultaat bekijken voor ik met een definitief oordeel kom.

Wow, dat filmpje is... wennen, haha. Ik ga donderdag weer kijken wat ik vind. Vandaag was de (voorlopig) laatste Guus show. De eigenlijke show om 17.15 hield er halverwege mee op, dus was er om 18.00 nog een show. Blij dat ik die nog mee heb kunnen pikken, als ik dit zo zie 😉

Japio Nope, morgen om 17:15 draait ook nog de Guus show, met de nieuwe show om 18:30

Zo enthusiast als ik gisteren was na het zien van de eerste 40 seconden, zo teleurgesteld ben ik na het zien van de laatste 6 minuten van de show. Het gebruik van de fonteinen is erg statisch, met veel herhaaldelijke stukken. De muziek springt nogal van de hak op de tak en voelt ook absoluut niet als samenhangend geheel. Ik vind het gebruik van die geluidsfragmenten wel leuk, al werkte het voor mijn gevoel wel wat beter in Aquanura met een Zachte G.

Al met al hoop ik dat dit een testversie was, of dat het in het echt toch beter uit de verf komt.

Wat mij vooral wennen was was het flitsende kleurgebruik bij de Illumia Fantasia. Waar het veelvuldige kleurgebruik bij het Carnaval Festival luik nog mooi was is het nu nogal "flitsend". Alsof men een gifje van alle kleuren tegelijk open trok en zei "Dit is wauw". Op beeld leek het me iets te psychedelisch, hopelijk valt dat in het echt wat beter mee.

Quefox_ De muziek springt nogal van de hak op de tak en voelt ook absoluut niet als samenhangend geheel.

Welkom in het Tiktok tijdperk. Waarom 7 nummers goed uitwerken in een goeie show als je ook 18 nummers kunt proppen in het zelfde aantal minuten. Als iets langer dan 30 seconden duurt tegenwoordig is het al niet meer boeiend genoeg.

Ik ga zaterdag de show zien, daarna ga ik er pas echt over oordelen. Maar heel eerlijk ga ik er met hele lage verwachtingen heen.

• Japio heeft hierop gereageerd.