Tot wanneer gaat dit onderhoud eigenlijk duren? Is er bijvoorbeeld een Aquanura show met de opening van Danse Macabre?

Japio uit de Efteling blog:

Om onze gasten zo snel mogelijk weer een spectaculair einde van hun dagje Efteling te bieden, is vanaf half november tijdelijk een andere bestaande show te zien.

Dus met de opening van Danse Macabre nog niet, het is pas enkele weken later dat er weer een show is. En pas vanaf "de winter" de nieuwe show.

Japio
    Het zal wel logischer zijn als het bronzen kikkers waren, aangezien de echte kikkerkoning al in het sprookjes bos staat. Dan is dit een soort verering van die kikkers. Daarnaast vindt ik het ook beter passen bij het Grand hotel, met de luxe uitstraling. Ook zijn de verhoudingen beter met kleinere (bronzen) kikkers ten op zichtte van de Bakens van Licht, die vallen dan ook iets meer op.

Ze lijken inderdaad geverfd te zijn, maar op andere foto's lijkt er ook nog wel wat groen op te zitten. Ik twijfel dus of het niet door het zonlicht komt alsof deze brons lijken?

Sorry voor de dubbelpost, maar de Bakens zijn geplaatst:

Ik moet zeggen dat ik de lampen best okay vind nu dit deel er ook op staat, maar ik blijf bij wat ik eerder schreef: als het gewoon een lamp gaat zijn vind ik het best een anticlimax.

Wat een lompe grote lampen.. wat gaat het effect van de lampen zijn?

In Kleine Boodschap hadden ze het over LCD-schermen die erin zouden zitten. Ik ben ook erg benieuwd wat het effect daarvan gaat zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in dat de Efteling bij Aquanura niet zomaar zo'n toevoeging doet als het niet een behoorlijke meerwaarde of extra effect geeft.

• Tim vindt dit leuk.

Grappig om de silhouetten van de lantaarn en de Fata Morgana toren zo naast elkaar te zien. Overeenkomende vormen, maar andere stijlen.

Gaat enorm storend worden in je zicht op de show die grote dingen.

JrmWrm Maar op die foto zie je dat ding aan de andere kant, op je eigen kijkhoek staat hij precies voor de effecten.

Ronny Ja zo denk ik er ook wel over, de kikker zit er onder weg geduwd das jammer. En het design van de lantaarn zelf is op zich wel ok maar de stellage waar die op staat is echt lelijk. Gewoon een rechte pilaar eronder met wat bladeren was esthetisch een heel ander zicht.

De Aquanura shows interesseren me niet zoveel en ik kijk er nooit naar, dus misschien dat ik hier daarom ook anders tegenaan kijk, maar ik vind dit er wel fraai uitzien. Eindelijk meer fysiek decor en fancy kleurenschema. Ook logisch dat de kikkers nu anders zijn dan die van de Kikkerkoning, heb nooit begrepen dat ze dat zo 1 op 1 hadden gekopiëerd.

Het enige wat ik apart vind is dat de lantaarns zo disproportioneel groot zijn in vergelijking met de constructies waar ze op staan.

Ik word in eerste instantie niet heel warm van de constructies, het is me te lomp en niet sierlijk genoeg. Waar ik de vormgeving van Aquanura juist altijd erg mooi heb gevonden.

Maar het zijn er maar vier en de vijver is groot dus ik moet het vooral in het echt zien.
      Ik hoop vooral dat ze meerwaarde hebben in de show.

• Tim vindt dit leuk.

Als het gewoon wat led schermpjes zijn zou het wel tegenvallen kwa spektakel waarde.

Ik zie dat er ook 2 spots ingebouwd zijn die de kikkers zullen verlichten 's avonds.

Prachtig, dit kan zo in Discoveryland onder het Jules Verne thema worden geplaatst. Disney niveau dit...

7 dagen later