Ik vind dat het overal wel goed staat aangegeven hoe het functioneert. Het is - ook als abonnementhouder - even zoeken naar waar de automaten staan. Het zijn er inderdaad niet heel veel, maar bij alle grote locaties kun je statiegeld inleveren. Het is nog even onwennig, maar ja het is nu eenmaal wetgeving, dus een andere oplossing zie ik ook niet. Je kunt mijn inziens écht niet de schuld geven aan “onduidelijkheden” want het staat echt goed aangegeven.
Het enige struikelblok is wel dat je de “Tikkie” app moet hebben. De gemiddelde Nederlander zal dat wel hebben, maar de buitenlandse medemens niet (of is dat een doorgaande app in België en Duitsland?)
Afgelopen zaterdag had ik me meester gemaakt van een van de “Freak Shakes” op het ruigrijkplein. Deze (luxe) milkshakes zitten ook in een statiegeld beker. Hoe ernstig je ook je best doet er blijft altijd wat drap over. De dichtbijzijndste automaat, die staat onder de overkapping tegenover de entree van de Halve Maen, zat helemaal onder de muik omdat die bekertjes met een rotgang naar binnen worden getransporteerd. Het lijkt me toch dat deze continue in storing moet zijn.
Al met al even wennen. Meer automaten zijn dus altijd welkom en wellicht ook terug innen zonder Tikkie app.