Over de steden heb ik niet veel te zeggen en helemaal geen verstand van qua reistijd en of je tijd te kort komt of juist tijd over hebt, maar wellicht is onderstaande informatie over de parken zelf ook gewenst. En wie weet zijn andere mensen hier ook mee geholpen.
Plopsaland heeft nooit echt lange wachttijden bij Ride to Happiness. Mijn ervaring is dat dat bij Heidi en voornamelijk De Draak en K3 Rollerskater wel zo is. Bij De Draak en K3 Rollerskater rijden ze met 1 trein en de operations zijn ongelofelijk traag, voornamelijk bij de laatst genoemde. De Dinosplash heeft ook een capaciteit van niks en een wachttijd waar je u tegen zegt. Bij Anubis valt het mee maar ik sluit niet uit dat je daar ook staat te wachten tot je een ons weegt.
Mijn tips zijn: Heidi, De Draak en Rollerskater eerst. Daarna #LikeMe en Anubis om af te sluiten bij RTH mocht je een CoasterBingo willen halen.
Mocht je de SuperSplash en de Disc ‘o Coaster als Coaster tellen, vergeet deze dan zeker niet zo snel mogelijk te doen. Wachten bij de SuperSplash kan ook ontzettend lang duren omdat daar vaak ook nog heel veel mensen met FastPasses in een boot gezet worden. (Wachttijd volgens app was 45 minuten, werkelijk 90 ruim minuten gewacht)
Over Walibi Belgium ben ik meer positief, daar zijn de knelpunten qua wachten toch zeker Tiki Waka (echt een super baan) en Cobra (Speed of Sound kopie) Pulsar kan oplopen als ze maar met 1 “trein rijden”. Kondaa loopt goed door als ze twee treinen gebruiken en daar heb je een singleriders rij. Verder is alles prima te doen daar!