Ik ben van plan om ergens in augustus 2 dagen naar heide park te gaan, met een overnachting in het abenteurhotel van Heide park. Aangezien er op internet wel wat te vinden is maar niet heel duidelijk is, dacht ik ik vraag hier informatie over Heide.
Heb ik aan 2 dagen park genoeg, of moet ik voordringspassen kopen om alle attracties eenmaal te kunnen doen. Wat voor wachttijden kan ik verwachten, mijn bezoek is van 8 tot 9 Augustus.
Krijg je eerder toegang tot het park i.v.m. de overnachting in het Abenteurhotel of geld dat niet.
Het park is open tot 19 uur, dus zijn er nog leuke activiteiten in het hotel of misschien nog in het park, of anders dingen die te doen zijn in de omgeving (Soltau)

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Twee dagen is echt genoeg tijd. En je kunt het altijd nog inschatten op dag twee of je zo'n pas wilt kopen.

In Soltau eten bij de Griek was altijd lekker (Restaurant Delphi).

Voor de wachttijden: zie hier een inschatting van de drukte, met dank aan Queue Times.

Voor je avondprogramma: mijn eigen ervaring is dat ik na een dag pretpark en een diner niet meer zoveel doe, zeker niet als je 's ochtends vroeg bent opgestaan om een flink stuk te rijden naar Heide Park. Mijn avondprogramma is dan meestal niet veel meer dan eten ;-)
      In de omgeving ligt Hamburg, toffe stad, maar wel een uur rijden, dus misschien te ver om 's avonds op en neer te gaan.. Mocht je voor of na je bezoek aan het park nog in de omgeving blijven, dan zou ik een bezoek aan Bergen Belsen niet overslaan.

Edit: omdat jouw Google het blijkbaar niet doet, ben ik maar even verder voor je gaan kijken. Op de website van het hotel staat niet dat je eerder het park in mag. In de reviews van het hotel schrijft niemand dat ze eerder het park in mogen. Dat zou je daar wel verwachten, als het zo is. Ik vind één review van iemand die aangeeft dat dit eerder wel zo was en dat het jammer is dat het niet meer bestaat.

Via dezelfde bronnen kun je ook meer achterhalen over het zwembad(je) in het hotel.

Volgens mij mag je elke dag dat je slaapt het park in. Wij hadden met de meeting twee nachten en daardoor drie dagen toegang. Of bedoel je dat je eerder het park in mag als de dagbezoeker? Dat laatste bestaat volgens mij niet, maar vanuit het hotel zit je sneller in de goede hoek dan de daggasten. Tijdens de meet-up waren een aantal rijen ook pas later open, dus veel ga je sowieso niet winnen.

Vergeet trouwens geen tijdslot te reserveren voor het ontbijt. Dat waren we vergeten waardoor we alleen nog om half acht of half tien terecht konden. En ze zijn er relatief streng in.

-Rocoz- Dank voor de tip, ik zal kijken of mij het eten goed ligt, ben meestal niet de grootste fan van grieks eten.

tuindwerg Hamburg vind ik zeker ook een toffe stad, maar om nog een uur heen en terug te rijden gaat hem niet worden.

Michael Ik heb net geprobeerd te boeken, maar ik kon nog geen optie vinden over het boeken van het ontbijt, moet dit ter plaatste? Ook voor het dinerbuffet kon ik geen tijdslot selecteren, moet ik dit ook ter plekke doen?

pretparkgekkie05-10 Krijg je eerder toegang tot het park i.v.m. de overnachting in het Abenteurhotel of geld dat niet.

Als hotelgast mag je een half uur voor openingstijd van het park in. Echter zijn de attracties dan nog wel gesloten en is het enige voordeel dat je dus hebt dat je als eerste van de dag in de rij van een attractie kunt gaan staan. En je bent natuurlijk al wat verder in het park dan de bezoekers die via de reguliere entree het park binnen komen.

Let echter wel goed op bij welke attractie je klaar gaat staan want niet alle attracties openen tegelijk.

De meeste attracties hebben een Single Rider rij, sommige zijn wel een beetje verstopt. Zo zit de singlerider-rij van Flug der Dämonen naast de uitgang van het winkeltje (dezelfde ingang als de Express) en bij Krake zit deze eveneens nabij de Express ingang. Colossos heeft ook een singlerider-rij die redelijk goed doorloopt.

Mij is het verder ook opgevallen dat op een rustige dag (ik was er de vrijdag voor de PPC meeting ook) wel 2 treinen op de baan staan maar dat er slechts 1 gevuld werd. De andere trein reed leeg z'n rondjes. De operations zijn niet heel vlot maar ook niet tergend traag zoals in Holidaypark, het verschilt een beetje per attractie. Het personeel vond ik overigens vriendelijk, dit is wel eens anders in andere parken.

Toxic Garden en de Bobbahn openen later pas, meestal na 12:00 maar dit kan soms ook wat later zijn.

Hotel en kamers zijn overigens prima, het is wel beetje een zoektocht waar de kamers precies zijn want heel duidelijk staat het niet aangegeven. Ontbijt is inbegrepen maar je moet wel reserveren, het kan er behoorlijk druk zijn.

Ow, en trek je gemakkelijke schoenen aan want het park is best groot qua oppervlakte en je loopt grotendeels om het meer heen.

En als het kan en je hebt de mogelijkheid, dan zou ik het park combineren met een bezoek aan Hansa-park

Dank voor de tips. Wij gaan eind Juli een dag. Zien wel wat de drukte wordt. Enige tips welke beter als eerste te doen?

• Upwego heeft hierop gereageerd.
            18 dagen later

Om even dit topic een schepje te geven, wij gaan dit park ook een bezoek brengen.

Half augustus gaan we dit park bezoeken en zijn nog nooit geweest in Heide Park. Ik heb al diverse TR’s gelezen en vlogs gekeken waar niet altijd even enthousiast wordt gereageerd op het park.

Wat is jullie ideale rondje in Heide Park? Welke attracties op de achtbanen na moeten we hebben gezien? Een coaster bingo gaan we natuurlijk voor. Dan een andere vraag, de inwendige mens, kun je in het park goed eten? Zo ja, waar? Of ergens in de buurt?

Aquaslide wat betreft eten ben ik zelf wel te spreken over “Wirtshaus des Admirals”. Heb daar al meerdere keren gegeten en de prijs-kwaliteitverhouding was prima op orde. Sterker nog, nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik in Heide Park nog nooit ergens anders wat gegeten. Ook geen snacks.

Verder laat ik me gewoon altijd leiden door de wachttijden in de app. Je maakt misschien wat meer meters, maar dat vind ik zelf niet erg.

Maar houdt er wel rekening mee dat er ook veel “vergane glorie” is. Het park stikt van delen die zijn afgesloten of waar duidelijk ooit attracties hebben gestaan. Het is wel jammer, maar toch heeft het park ook z’n mooie delen en er hangt wel een lekker sfeertje. Zeker op een dag met goed weer vind ik het daar nog best leuk.

Aquaslide wij zijn er vorige week geweest en diverse achtbanen niet gedaan. Wel de rapid gelukkig. Of je wilt €35.- neertellen om bij 5 attracties betaald voor te kunnen dringen. Konden het wel doen, maar doen wij bewust niet. Colossos en Flug zijn echt goede achtbanen vind ik. Bob ook leuk om te doen. Wil je alle achtbanen doen en andere dingen heb je Exoress Pass nodig.

We hebben die dag gegeten bij The Grill in het begin van het park. Was wel lekker en goed betaalbaar.

Veel plezier.

Ik was aan het kijken naar het entertainment in Heide park, hoe zijn de grote shows in heide park, zijn time en de piratenshow de moeite waard.

Ook zag ik dat er een labyrint is bij krake genaamd: Mission Meeresgrund, wat moet ik hierbij voorstellen en is deze de moeite waard om te bezoeken?

pretparkgekkie05-10 Hoe lang blijf je in Heide Park? Want als je 1 dag te besteden hebt, en het is je eerste bezoek, ga je waarschijnlijk überhaupt niet aan shows of mazes toekomen. Het park heeft al ontzettend veel te bieden qua grote attracties (achtbanen, freefall, waterattracties, darkrides).

Of je moet heel erg graag shows of mazes doen natuurlijk, dan wordt het een ander verhaal 😉

luc136 IK ben er 2 dagen op 8 en 9 augustus, ik probeer wel vaak bij elk park dat ik bezoek een show mee te pakken, maar het is natuurlijk niet een must.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

pretparkgekkie05-10 Oké dan is het misschien wel leuk om dat mee te pakken inderdaad! Ik kan echter geen tips geven want mijn bezoeken aan Heide-Park waren steeds maar 1 dag, dus ik ken de shows en de Krake-maze niet 😅

De Piratenshow is echt een leuke show, maar wel een lange zit met bijna 50 minuten. De maze heb ik zelf niet gedaan maar andere waren daar wel enthousiast over.

Quefox_ Maar houdt er wel rekening mee dat er ook veel “vergane glorie” is. Het park stikt van delen die zijn afgesloten of waar duidelijk ooit attracties hebben gestaan.

Wat mij tijdens de meet-up weer opviel is dat het park vroeger echt zoveel mooier was aangelegd. Dat oude gedeelte met het Duitse dorp, dat al heel lang is afgesloten, was echt heel leuk. Maar ook nog de oude gebouwen van de oude WildWasser 2, Monorail en Bob. Het is allemaal aangepakt met Merlin lelijkheid inmiddels, maar het was echt zo fraai vroeger. Op sommige plekken vind je die grandeur nog wel, zoals rond de wildwaterbaan. Volgens mij heb ik nog een serie oude foto’s uit 2004 van HeidePark. Ik ga eens m’n archieven induiken.

pretparkgekkie05-10 Afgelopen juli heb ik Mission Meeresgrund wel meegepakt. Het is een leuke beleving maar als je maar 2 dagen in het park bent, zal ik deze niet te hoog op het lijstje zetten. Het park heeft vele leuke dingen te bieden als dit labyrint. Het is een beleving gericht op kinderen waarbij je een aantal acteurs tegenkomt. Verdere spoilers zal ik niet geven, want dan is echt niet meer de moeite waard. Daarbij is de capaciteit erg laag, en gaat deze pas in de middag open. Wij waren er 'toevallig' toen deze net geopend werd en daardoor hebben we maximaal 15 minuutjes gewacht, dit zou voor mij persoonlijk ook wel echt het maximale zijn waarop ik hiervoor wil wachten.