- Curbs verplicht op paden dus niet uit te schakelen (erg vervelend en wél mogelijk in PC1 én PZ)
- Wachtrijen niet direct naast elkaar kunnen aansluiten (dus geen grid opties wat met normale paden of in PC1 met wachtrijen wél kan)
- De blauwe gloed rondom een object wanneer je deze wilt veranderen van kleur (wat in PC1 aangepast werd na veel gezeur en in PZ ook werd aangepast).
En zo nog wel wat meer 😉 Wellicht vooral onhandig of jammer voor mensen die van realistische builds houden, maar vooral erg jammer omdat dit in PC1 of PZ wél kan!
Coasterfrenzy Je zag ze vrijwel alleen als je er geen rand omheen bouwde, maar zodra je ze in een frame plaatste waren ze zo goed als onzichtbaar.
Dat lag er maar net aan welke kleur je ze geeft. Ik veranderde ze altijd naar wit of licht blauw, waardoor ze wel altijd zichtbaar waren. Ik vond het dan ook een erg toffe toevoeging toentertijd omdat je dan ook echt interieurs kunt maken wat het geheel een stuk realistischer maakte.
Coasterfrenzy neeuw toevoegen betekent dat je voor elk object een 2e object [...]
In Planet Zoo was dit wel aanwezig en werkte ook erg goed. Zelfs dieren gingen er mee om en dat lijkt me moeilijker te programmeren dan alleen de objecten. Aangezien het daar dus wél kan, is het toch wat gek dat het nu niet kan. Enige reden die ik me kan bedenken is dat het met een latere DLC wordt toegevoegd.
Ik heb de video van Rudi niet gekeken (vind zijn formats niet fijn om naar te kijken), dus weet niet wat hij over stations benoemd. Waar ik me meer aan stoor zijn de verplichte hekken en de grote poorten voor de in- en uitgang. Erg onhandig als je iets realistisch wilt bouwen omdat dit gewoon erg in de weg staat en vaak té breed is voor hoe ze er in de echte wereld uit zien...
Coasterfrenzy Je kunt ook building pieces toevoegen in de workshop.
Dit kan alleen omdat PC1 de Thememakers Toolkit open gesteld heeft. Hiermee kun je dus zelf items maken die je in het spel als scenery kon toevoegen. Een functie die overigens in PZ nooit geopend is. Grote nadeel is wel dat hier erg veel restricties aan zaten/zitten en dat de kwaliteit erg verschilde tussen professionele grafische vormgevers of 'amateurs'. Ik vraag me dus sterk af of dit nog wel terug zal keren in PC2...
Dat het glas een gemis is, is wel echt merkbaar als je naar dit bouwwerk van Rudi kijkt (gepost in een Discord server):
Hoewel het hele gebouw er tof uit ziet, stoort het glas mij persoonlijk heel erg (en Rudi ook 😉), omdat het het zo plastic/cartoony maakt. Het zorgt voor minder diepte en een breuk in het geheel, waardoor het er 'minder' uit ziet. Maar wellicht is dat meer persoonlijke smaak...
Daarnaast is het natuurlijk gek dat er wel andere glas elementen in het spel zitten (glazen overkapping in het Aquatica thema), glazen onderdelen bij de glijbanen en een uitkijktoren met glas... Ofwel, het spel kan het aan. Waarom dan niet toevoegen?