Taronco Iemand enig idee of het mogelijk is je parken van planet coaster 1 over te zetten naar 2. Ik zou zo graag verder willen bouwen in mijn huidige park.
Hier hoop ik ook erg op.
Ik ben ook benieuwd of Darkrides/indoor gedeeltes nu goed gaan werken. Ik denk dat dit toch wel één van de meest gevraagde features is.. maar ook eentje die technisch heel moeilijk te verwezenlijken is. Anderzijds is ray-tracing (en opvolger) nu wel al een stuk toegankelijker dan jaren geleden.
Ook hoop ik dat ze iets meer gebruik gaan maken van GPU kracht. PC1 loopt vrijwel volledig op CPU.
Ben echt super hyped voor dit spel, wellicht wel mijn most anticipated game of all time. Feit dat je je eigen 'kale' flatrides kan pimpen met eigen deco en die vastzetten om een bepaalde as is toch wel heel vet!
Multiplayer zal worden toegevoegd, paden systeem beter, meeste assets (decoraties, bestaande rides/coasters) zullen wel bijna 1:1 geport kunnen worden naar deze nieuwe game(engine).
Al met al kijk ik enorm uit naar de eerste gameplay eind deze maand
Gelukkig is Planet coaster makkerijker dan Planet Zoo (daar kom ik echt niet ver mee). Helaas heb ik zelf geen PC/laptop die het spel goed aankunnen. Maar een multiplayer klinkt wel zeer interessant eigenlijk.
rambo1990 Verwacht niet veel van multiplayer, zoals het er nu naar uit ziet is het gewoon een gemakkelijke manier om savefiles met elkaar te delen en meer niet.
asuran Het is een full-on multiplayer sandbox modus. Dit houdt in dat je tegelijk in dezelfde sandbox kunt spelen. Wel degelijk multiplayer. Hetgeen wat jij aankaart was natuurlijk allang het geval bij Planco1. Je kunt bij deze modus blijkbaar tegelijk aan hetzelfde project werken en dan met een magische klik beide samenvoegen. Gaat leuke plaatjes opleveren als je per ongeluk hetzelfde gebied onder handen neemt
Convival betekent one at a time niet letterlijk ieder op zijn beurt ipv tegelijkertijd. Dan hadden ze denk ik de woorden simultaneous play gebruikt of simpeler at the same time.
Gisteren zijn tijdens Frontier Unlocked de eerste beelden getoond van Planet Coaster 2:
Wat timestamps met highlights:
9:10: Eerste deep dive video met wat algemene informatie over waterparkfuncties, kort overzicht van wat glijbanen met valluiken, bodyslides, transparante secties en grote elementen zoals halfpipe elementen. Ook wordt uitgelegd dat alle flatrides nu "vanilla" in de game zitten, en dat decoratie elementen aan de rides geklikt kunnen worden. Dit kan ook met decoraties op achtbaantreinen.
27:00: Blueprints zijn nu inclusief paden en klikken aan bestaande paden, maar op 28:37 is ook te zien dat paden nu ook over elkaar gelegd kunnen worden. Op 30:04 wordt dit ook gedaan met een zwembad incl glijbaan en decoratie
32:25: Hier is goed te zien hoe de flat rides nu vanilla zijn en hoe er gevarieerd kan worden met kleur en decoratiestukken.
38:00: Hier is het nieuwe systeem voor paden goed te zien, er zijn nieuwe opties voor lijnen trekken maar op 39:50 is ook te zien dat er gewoon een vlak getekend kan worden, en er met een stempeltool ook extra pad bij getekend kan worden.
43:00: Op dit punt wordt gedemonstreerd hoe objecten zoals lampen aan een achtbaantrein gezet kunnen worden
En tot slot op 45:45 is mijn favoriete kleine detail; als je een achtbaan bouwt staat er nu een fictieve fabrikant aangegeven. Zo kun je een floorless coaster bouwen van de fabrikant "Valais & Nidwalden", een Star Loop van "Murphy and Son" en een houten coaster van "Grand Coasters Worldwide".
Wat mij betreft nu al mooie zaken en verbeteringen ten opzichte van de eerste versie, ben vooral benieuwd nog naar de coaster builder. Het game is straks te spelen op Gamescon eind augustus dus hopelijk komt er dan wat meer naar buiten!
De vrijheid met de vernieuwde paden en aanpassen van attracties is geweldig.
Ik snap dat de focus van de marketing op de zwembaden en glijbanen ligt omdat dit de grote nieuwigheden zijn, maar ik hoop echt dat achtbanen ook veel liefde hebben gekregen. Ik hoop op switch tracks en veel nieuwe types.
Een optie voor node-based te bouwen zoals nolimits 2 zou geweldig zijn maar nu ben ik teveel aan het vragen.
Al heel wat uurtjes in Planet Coaster doorgebracht, dus dit kan ik alleen maar toejuichen!
Wat mij opviel, is dat het grafisch nauwelijks tot niet beter uit ziet dan Planet Coaster 1? Ik bedoel, het is 8 jaar geleden dat PC1 uitkwam. Is er oprecht zo weinig gebeurt op grafisch vlak /game engine in die tussentijd? Uiteindelijk is de gameplay het belangrijkste en alles wat ik zie, ziet er verdomd leuk uit, maar het oog wilt ook wel wat
Toch snap ik de opmerking wel, ik krijg heel erg het idee naar een opgepoetste versie te kijken als naar een nieuw spel.
En nu waren de looks van 1 al tof, dus liever een PC2 die vooral beter is en meer van hetzelfde en dat ook beter, dan een nog mooiere game die vervolgens amper te spelen is.
Maar toch, het oogt wel heel erg als een zeer uitgebreide DLC in plaats van een 2de game.
Mark Toch snap ik de opmerking wel, ik krijg heel erg het idee naar een opgepoetste versie te kijken als naar een nieuw spel.
Ik denk dat dat vooral komt omdat Planet Coaster wel in dat stijltje wil blijven. PlanetZoo ziet er echt vele malen mooier uit als Planco1.
Als je dieper duikt op de bomen , stenen maar ook de achtbanen etc zie je wel degelijk verbeteringen.Ik hoop verder dat we seizoenen krijgen ( lente tot winter) en dat gebouwen licht blokkeren.
Laden...
Er is iets misgegaan bij het laden van de volledige versie van deze website.