Toch eens zien hoe zo'n topic hier aanslaat.
Ik heb dit idee van wat andere fora, maar daar zijn dit soort topics al lang en breed dood, maar ik ben toch echt enorm benieuwd naar jullie allen.
Allereerst een paar regels. Die ook vaak in de openingspost op de andere fora staan, maar eigenlijk komen ze echt wel overeen met de algemene regels hier.
Belangrijkste is om elkaar in hun waarde te laten, over in welk kamp ze behoren.
Graag zou ik ook onderbouwingen willen zien van waarom juist wel, of juist niet.
Dus trap ik maar af:
Ik hou echt totaal niet van deze bloedhitte buiten. En dat gaat zelfs zover dat ik er ook echt ziek van kan worden.
Ziek als zijnde in de vorm van misselijkheid of migraine. Dus voor mij is een bloedhete zomer zoals we die bijvoorbeeld hadden in 2018 en 2019 echt niet fijn.
Ook psychisch doet het veel met me, vooral dat ik meer kortaf wordt naar anderen, en dat ik ook soms gewoon boos kan zijn op de zon die op m'n raam schijnt.
Een zomer zoals we die bijvoorbeeld vorig jaar hadden, vind ik dan echt een stuk beter, ondanks dat het toen echt veel regende, maar in ieder geval was de temperatuur, en dan vooral de benauwdheid echt een stuk minder.
Natuurlijk heb ik verkoeling in huis, ondanks dat mijn airco op de slaapkamer echt aan vervanging toe is (en deze winter gaat die ook vervangen worden), maar echt helpen in een oud huis doet dat natuurlijk ook niet, op die airco na.
Ondanks dat, heb ik wel een fantastische luchtkoeler (die met water werkt), die bij temperaturen tot ongeveer 25 a 27 graden echt wel helpt.
Maar verder? Nee, geef mij maar de winter. Ik ben wat dat betreft echt een wintermens. Ik ben echt oprecht gelukkig in de winter, en nee, dat ligt niet alleen maar aan het weer. Ook de gezelligheid die dan bij mensen vaak terug komt, doet me veel goed. In de zomer zijn in mijn ogen mensen vaak juist wat afstandelijker, en in de winter komen ze weer bij elkaar, door bijvoorbeeld lekker een avond spelletjes bij elkaar te doen ofzo, dan wel na een bord heerlijke zelfgemaakte boerenkool.
Het gaat bij mij zelfs zo ver, dat de airco op mijn slaapkamer eigenlijk altijd aan staat, dus ja ook in de winter.
In de winter dan niet op airco stand, maar wel om een soort airflow te hebben, en tevens dient die airco (nogmaals, niet op de airco stand) als white noise generator waar ik heerlijk door slaap.
Nee, zelf ga ik het beste op een temperatuur die niet hoger is als 20 graden. Maar ja, aan de ene kant is het dat vrij vaak in het jaar wel, en aan de andere kant is het dat dus ook vaak niet.
Maar goed. In welk kamp behoor jij, en waarom?
Hopelijk wordt dit een leuk topic, want ik denk dat iedereen zich wel kan associëren met of de warmte, of de kou, dan wel de zomer of de winter.
En ben jij juist net van ergens tussen in? Zoals van de lente of de herfst? Schroom je dan niet om dat ook te melden!