EdwinL Goeie kans dat de versnellingsbak het heeft begeven.
Je kunt vanuit de motor rechtstreeks een tandwiel zien die naar een groot tandwiel op de as van de attractie loopt. Geen versnellingsbak dus. (schakelen tussen versnellingen tijdens een rit zou ook niet handig werken denk ik).
Quefox_ Dat klinkt ook logischer met de berichten van eerder deze week, waarin gezegd werd dat er "een harde knal" te horen was.
Lijkt me niet dat er zo veel dagen later nog opeens problemen zijn met een knal van toen. Als iets knalt, dan valt het ook vrijwel meteen uit elkaar. Niet een halve week later.
Quefox_ e hoort ook weer een harde knal, en ziet dat de twee armen niet meer synchroon staan en de gondel scheef hangt. Wel schudt de constructie niet zo erg, maar wellicht was de operator destijds iets sneller met zijn ingreep dan dat nu het geval was.
EDIT: de embed werkte niet, dus klik hier om naar de video op precies het juiste moment.
Helaas zie je voor het grootste deel van de tijd de linker arm niet, maar je ziet de rechter arm ook hier in stapjes naar beneden gaan. Op het moment dat de linker arm zichtbaar is, ze je dat deze er wat traag achteraan hobbelt. De heftigheid is wat minder - wat wellicht te maken kan hebben met het moment binnen de rit waar op dit gebeurde - maar in principe zie ik hetzelfde gebeuren: De ene motor die de andere stapsgewijs naar beneden trekt.
Opvallend dat het beide keren de linker kant is die achter blijft.
Overigens zou het ook andersom kunnen zijn: Dat de rechter kant de linkerkant niet trekt, maar dat juist de rechter kant kapot is en de linkerkant deze ietwat tegen houdt om niet te snel naar beneden te zakken (wat het schommelen van de gondel zou verergeren).
In elk geval ziet het er vanuit een stukje programmering heel logisch, gecontroleerd en in beide gevallen hetzelfde uit.