msnguy Dit is juist zo'n typische Disney-mentaliteit
Dit is niet uniek aan Disney maar eigenlijk zo'n beetje elk pretpark ter wereld. In Europa-Park heb ik net zo goed op een relatief rustige dag relatief lang mogen aansluiten omdat een attractie niet op volle capaciteit reed.
msnguy Ze kunnen hele goede dingen doen in Parijs, maar de Disneyfans willen de smetjes van het resort in Parijs helaas niet altijd realistisch in zien en dat is jammer
Als er ergens een park is waar veel over wordt geklaagd, ook door fans, is het Disneyland Paris wel. Ik ervaar juist altijd dat de fans van Europa-Park elk beetje kritiek wegwuiven alsof het niks is. Alles daar is zogezegd "perfect". En je moet ook niet vergeten dat de dingen waar jij je aan stoort, voor anderen minder storend kunnen zijn.
msnguy In EP is de prijs-kwaliteitsverhouding veel beter en is er veel meer te doen
In EP spreek ik niet zo zeer van een prijs-kwaliteitsverhouding, maar een prijs-kwantiteitsverhouding. Je betaal relatief weinig voor heel erg veel. Maar van hoge kwaliteit is het allemaal precies niet.
msnguy kinderen op hun schouders nemen bij shows waardoor niemand achter die persoon nog iets kan zien
Dat komt denk ik vooral door een gebrek aan goede shows in EP.
msnguy of 45 minuten wachten voor een infillattractie met cardboardfiguren met blacklights er op
Nee, daar sta je 45 minuten te wachten voor een indoor achtbaan met cardboardfiguren met blacklights er op.
msnguy maar Europa-Park is veel beter in het hele gezin ontspannen laten genieten van een aantal fijne dagen
Ik vind die schreeuwende drill sergeants die ze in EP "groupers" noemen alles behalve bijdragen aan een ontspannen vakantie. Je wordt daar haast behandeld als vee zodra je in wilt stappen in een attractie. Dan liever een Fransoos die rustig "Combien? How many? Numéro 3, number 3" zegt zodra je vooraan in de rij uitkomt.
Ik denk dat het onderaan de streep gewoon een gevalletje voorkeur is. Je bent eerder geneigd dat wat je leuk/goed vindt te verdedigen. Dat komt dan misschien over als "smetjes niet realistisch inzien", maar ik hoop dat je begrijpt dat dat iets is wat beide kanten ervaren in een dergelijke discussie. Ik heb het in ieder geval vele malen beter naar mijn zin in DLP dan in EP, en alleen daarom zou ik die eerste al meer aanbevelen.