Dit nieuws kwam afgelopen week al langs bij Themetalk waar Wessel twee weken te gast was. Maar hij meldde het daar nog echt als gerucht op persoonlijke titel, schijnbaar is er nu meer 'zekerheid' om het op Looopings te gooien.
Ik heb gemixte gevoelens bij het nieuws. Aan de ene kant heb ik weinig op met de Raveleijn show, maar dat ligt niet aan het kantoorgebouw of de tribune maar meer aan de vorm die al jaren te ingewikkeld is. Gewoon een toffe stuntshow met simpel verhaal maar wel gedragen door de (originele) sterke soundtrack zou ik gewoon enthousiast over zijn. Het is het ingewikkelde verhaal, beperkte humor en de weinige stunts die mij altijd tegen hebben gestaan. De huidige krappe opzet van het decor met die grote poort spreekt me daarnaast niet aan.
Daarnaast is er het gebruik van dieren waar ik net zo'n gemixt gevoel bij heb, aan de ene kant zijn het geen wilde dieren aan de andere kant snap ik het commentaar ergens wel dat je je af kan vragen of dieren hiervoor kiezen. Maar goed, hoever je daarin wilt gaan is een andere discussie die niet in dit topic thuis hoort.
Het klinkt gek, ik vind het vooral jammer als de tribune verdwijnt. Ik vind het persoonlijk namelijk een mooi geheel.
Het is daarom vooral dat ik nog niet in kan beelden hoe Raveleijn er zonder tribune uit komt te zien, en ik me ook niet goed voor kan stellen wat ik bij een Walkthrough voor moet stellen. Ik denk namelijk vooral aan de bordkartonnen halloween huizen (en ja, ik heb ook de vaste briljante variant in Lisebergen ooit eens gedaan) en dat zijn nu niet mijn favoriete 'attracties'. Het lijkt op het eerste gezicht nog saaier als een show.
Enfin. Vooral afwachten dus. Ik ben niet rouwig om het verdwijnen van de show, maar heb nog weinig voorstelling bij de vervanger waardoor ik daar niet enthousiast over kan zijn maar dus afwachtend ben.