Ik wil even inhaken op een discussie die begon in het topic over de nieuwe Backerei Krümel. Ik vind het ook een lastige kwestie van hoeveel haast de Efteling moet hebben om dat huisje weer op te bouwen. Ik denk dat daar ook het probleem zit dat het sprookjesbos steeds minder populair wordt. Ik zat gisteren te kijken naar een nieuwe vlog van Ruben Koet, waarin hij ook verteld wat ik al dacht. Mensen komen in de rij staan voor dingen waar ze in een karretje zitten, maar zo populair is het sprookjesbos helemaal niet als enorme walkthrough zijnde. Dus dan snap ik dat dit project op de lange baan geschoven wordt, want hoeveel mensen gaan erop af komen als het huisje weer staat?
Tegelijkertijd vind ik wel dat de Efteling iets moet doen om het Sprookjesbos populairder te maken. Het sprookjesbos is heerlijk om doorheen te lopen, maar doordat het daar zo rustig blijft, is er geen haast om het te verbeteren. Ik denk dat het Sprookjesbos meer behoefte heeft aan "uniekere" ervaringen. Daar bedoel ik mee dat het meer zou moeten worden dan alleen een bos waar je doorheen loopt en hier en daar een slapende reus of een huisje met 7 geitjes ziet staan. Ik vraag me dan af of ze iets kunnen doen met het nieuwe huisje van Vrouw Holle om dat gebied interessanter te maken.