Mark Wat betreft de kleuren, de Efteling heeft al eerder laten weten dingen feller aan te zetten omdat het dan na verwering beter oogt. En dat vind ik nou van die prachtige details wat een park alleen kan doen als het veel eigen vakmensen in dienst heeft.
Progress Tonnie Verder is het de laatste jaren een beetje hit-mis met vernieuwingen en veranderingen in de Efteling, het ene slaat wat planken mis, het andere raakt ze allemaal. En dan is het niet gek dat je een hoop sceptische mensen krijgt wanneer de herbouw heel lang duurt lijkt mij. Zeker bij de herbouw- en renovatieprojecten is er toch weinig reden om sceptisch te zijn; die worden allemaal keurig uitgevoerd. Verder snap ik je klacht dat de herbouw pre-corona langer dan nodig duurde niet helemaal. De sloop van het oorspronkelijke huisje startte op 9 december 2019. Daarna werd het winter en al op 27 februari 2020 hadden we het eerste bevestigde coronageval in Nederland. Op 14 maart sloot de Efteling. Dus heel veel tijd voor herbouw was er in mijn ogen niet vóór de Efteling door corona geraakt werd…
laurenstp https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20220930-vrouw-holle-is-terug-in-het-sprookjesbos?fbclid=IwAR0A7Wz2zPZfseu8fRwB64kYD3cF0rk-ULyi6dwpD5V5WI9eBuqfExH3bpc 30 september opening Vrouw Holle
JeepeeB Leuk dat het meiske weer terug is, alleen jammer vind ik de spuitpunten in de vensterbank, het haalt toch de illusie van het sneeuwen voor een groot deel weg naar mijn mening, met al die restjes om de openingen heen.
Tim JeepeeB Er is wellicht wel goed over nagedacht. Het vorige systeem met de sneeuw uit het huisje zelf vond ik ook niet enorm geloofwaardig. Bovendien werd het vaak een smeerboel en werkte het vaker niet dan wel.
Robkuh84 Is er ook iets gedaan aan de bewegingen? Deze waren vrij achterhaald. Had stiekem de hoop dat ze wat soepeler in de heupen zou worden na de opknapbeurt. maar ben na het zien van bovenstaand filmpje toch bang dat er op dat gebied niks is aangepast?
Dutch23 Robkuh84 ik vind dat juist het charme van het Sprookjesbos. Niet alles hoeft van mij daar hyper realistisch te bewegen.
Marvin Zojuist zelf eens een kijkje genomen. De beweging is onveranderd maar ik moet zeggen dat ik het loopje van Vrouw Holle juist altijd erg goed gevonden heb. En nog steeds wel eigenlijk. Er kwam trouwens ook al sneeuw uit de vensterbank. Aan de ene kant jammer dat dit iets zichtbaarder is. Aan de andere kant wordt het dan hopelijk niet zo'n kliederboel als eerder wel eens het geval was. Al zie je op de vensterbank nu ook wel waar de sneeuw vandaan komt 😉
asuran behoudt de efteling iets van het oude, wat vele blijkbaar willen, is het nog niet goed XD maar wel leuk om te zien dat ze weer in haar huis woont.
JeepeeB asuran Het is hartstikke goed dat Vrouw Holle terug is, alleen ik vind het jammer dat de sneeuwblazers zo in your face zijn, en met het residu wat achter blijft is de illusie een stuk minder van de sneeuw. Zoals het eerst was vond ik ook niet denderend maar dit is naar mijn smaak geen verbetering. Maar wel ben ik blij dat ze terug is.
Crowket Bij de eerste versie kwam veel van het spul op de vensterbank terecht waardoor de luikjes niet meer goed open en dicht konden. Zo onstond er steeds storing wat natuurlijk ook niet de bedoeling is.
Coasterfrenzy dat er overal wat van dat spul blijft plakken hou je helaas niet tegen. Het kussen zal na een tijdje ook wel gaan druipen van het schuim. Als dit inderdaad storingen kan voorkomen is dat nog wel OK.. Persoonlijk stoor ik me vooralsnog meer aan de herrie die het apparaat maakt. Dat vind ik de magie toch véél meer weg halen dan die 2 pijpjes in de vensterbank (die met wat fantasie een waterafvoer konden zijn).
Dutch23 Met zulke reacties moet je toch weten dat je iets goed gedaan hebt: (Het schuim zit hier overigens ook weer overal, maar in vele mindere maten dan met het oude systeem)
Eftelflags Geweldig die reacties toch! 🙂 Laat ik voor mijzelf spreken; ik besef soms zelf niet meer hoe magisch sommige pretparken kunnen zijn. Dat gejuich dat het werkt. Heerlijk 🙂
theorder01 Leuk dat de Efteling nog een paar details erbij doet om het verhaal af te maken 😀 . Dat muurtje maken ze wel weer.
rambo1990 Hoe dan... hoe krijg je in hemelsnaam zoiets stuk. Kan niks anders zijn dan vandalisme/jongensstreek
OlympiaLooping rambo1990 hoeft niet hoor, kan ook gewoon te snel gedroogde specie zijn waardoor de stenen niet goed hebben gehecht. Of ze zijn er per ongeluk tegen aan gereden met iets zwaars. Als je dit als bezoeker kan slopen dan was het überhaupt niet goed gemaakt.