R013
Dit zijn altijd van die tenenkrommende tegenargumenten.
Het zijn mensen, het zijn geen objecten. Je kunt niet zeggen dat wanneer een personen dezelfde geloofsovertuiging heeft als een ander ze daarom precies hetzelfde moet gedragen en denken?
Buiten de inhoud om hebben wij als samenleving toch echt wel een communicatieprobleem. We kunnen met z’n allen toch een potje heel slecht luisteren. Of er met deze meneer te communiceren valt dat weet ik niet, we zitten al best ver op een punt dat we alleen zwart of wit accepteren maar het zou toch fijn zijn als we gewoon eens luisteren naar wat iemand te vertellen heeft in plaats van dat we ons oren dicht doen en een ander zijn verhaal direct de label ‘belachelijk’ opplakken.
News flash; die mening van deze meneer is net zoveel waard als de mening van de mensen die nu zeggen dat we dit soort berichten moeten negeren, ook al voel je je gesterkt door het feit dat er meer mensen zijn in je omgeving die er zo over denken. Een meerderheid maakt het niet de waarheid.
Deze man heeft een vervelende ervaring gehad in de Efteling met betrekking tot een attractie. Als je als park nu gaat denken we negeren dit want we kunnen niet ieder persoon een goede ervaring geven, ja dan zul je die 9+ inderdaad niet zo snel krijgen. Echter heeft De Efteling heeft laten zien dat ze dit onderwerp serieus nemen en dat ze een park proberen te zijn die voor ieder toegankelijk wordt. En dan vind ik het persoonlijk vreemd dat mensen daar tegen zijn, want waarom vast houden aan iets wat een nare bijsmaak kan geven aan iemand. Ik denk dat de Efteling prima in staat is om te onderzoeken hoe de Fata Morgana hier het beste kan worden aangepast. Maar
Dat terzijde; Ik denk dat we toch wel redelijke kunnen concluderen dat het sociale project ‘World Wide Web’ een mislukking is geworden. Ondanks alle voordelen en positieve ontwikkelingen daarvan en het feit dat de mens door de eeuwen heen nooit een goede manier heeft kunnen vinden om juist te kunnen communiceren. De toegang tot informatie is eigenlijk voor een gemiddelde mens veel te veel geworden.