nevelig_nat het is misschien een beetje kort door de bocht maar het is wel mijn mening; als je 3+ kinderen op de wereld zet, een paar honden of katten te eten moet geven, je oude Mercedes af en toe naar de garage moet brengen, elke week 3 pakjes peuken moet halen á €20, en dan nog 3 kratten bier wil halen.... ja dan is misschien een Efteling abonnement net iets te duur. Keuzes...
Ik zie dit meer en meer gebeuren, als je uitspreekt dat de vind dat de prijs van een Efteling Abbo een grens over gaat en je hem niet gaat verlengen wordt je als een pauper weg gezet, en dat is een beetje flauwe. Hier situatie tweeverdieners boven modaal, met 2 Kids en ik vind voor onze situatie idd het niet meer zo vanzelf sprekend om een Efteling abbo te verlengen.
En tuurlijk he, het zijn keuzes, want de wintersport voor volgend jaar is alweer geboekt, en ook dat is duur.
Maar de karaktisering dat alleen paupers de Efteling abbos te duur vinden worden klopt niet.
Zoals overigens al vaker geschreven, de verhoging en diversificatie zijn An sich nog best redelijk voor het product en internationaal gezien. Ik vind het vooral een gebrek aan lange termijn visie gezien en meer paniek voetbal mogelijk Ivm de milieuvergunning.
Progress Het alternatief is dat men stopt met uitbreiden, vernieuwen en verbeteren
Het is altijd zo mooi zwart wit bij jou, als er geen groei meer kan is de Efteling al bijna dood en begraven... Waarom zou verbeteren en vernieuwen nu niet kunnen dan? De Efteling financiert praktisch alles uit huidige winsten.
En laat dus zien dat je prima een mooi park kan draaien waarbij je goed kan onderhouden, verbeteren, alleen uitbreiden zal dan meer vervangingen zijn.
Is't mijn droom scenario? Nee hoor, maar in theorie kan dat best wel.