Coasterfrenzy maar oke, dan pak ik jouw definitie van een paar posts terug er even bij:
- Vast op rails
- werkt hoofdzakelijk op zwaartekracht (na lifthill/launch/whatever)
- Is full circuit.
- Trein is maximaal 1/3e van de track.
Je hebt zelf al vastgesteld dat de bobsled coasters hier nu buiten vallen, dus daar maken we een uitzondering voor. Dan komt ineens de klassieke rodelbaan om de hoek kijken. Die telt nu ineens ook mee.
Wat missen we verder nog wat iedereen algemeen als achtbaan beschouwt? Powered coasters! Volgende uitzondering. Gevolg is ook weer een hoop collateral damage, want er komt weer een hoop meuk bij.
Wat zijn nu nog wat grensgevallen. Water coasters met een freeflow gedeelte zoals Poseidon. Naja prima, uitzondering 3. Vervolgens staat ineens Chiapas in de lijst, want die gaat ook gedeeltelijk over rails en is gedeeltelijk freeflow. Hmm… dat was niet de bedoeling.
Ik ga vervolgens naar de speeltuin bij mij in het dorp, daar staat ineens een speeltoestel wat verdacht veel lijkt op een butterfly, maar zonder automatische lift. Volgens jouw definitie hoort hij er toch bij. Ai, weer een hoop troep in onze nieuwe database, elke speeltuin ter wereld moet ineens onderzocht worden. Of dan maar elke butterfly achtige machine schrappen? Waar ligt de grens?
Snap je mijn punt? Je ontkomt er niet aan een berg aan shit mee te nemen als je zulke regels maakt, en dus komen er een hoop grensgevallen waar iedereen een andere mening over heeft.
Coasterfrenzy Mensen die vinden dat Butterflies geen achtbanen zijn
Overigens is dit ook mijn mening. Het is meer een geautomatiseerd speeltoestel dan een achtbaan. Dat kan je ook alleen op gevoel definiëren, daar ga je niks aan veranderen.