Frederik Ik vermoed dat het bij opening voor een piek zorgt, endaarna wel weer terug valt, maar ik zou wel denken dat het de ervaring tijdens een bezoek verbetert, en zorgt dat mensen dus ook sneller weer een volgend bezoek plannen. Maar dat is puur een intuitie, ik kan die nergens op baseren.
We kunnen hier een aantal voorbeelden nemen van nieuw toegevoegde attracties en de resultaten
Tower of Terror is geopend in 2007, de bezoekerscijfers van de twee jaren die volgende waren volgens documentaties:
2007 2,500,000
2008 2,612,000
2009 2,655,000
Dat is een stijging van 6.2 procent.
Bij Toy Story Play Land, welke openende in 2010, waren de cijfers als volgt:
2010 4,500,000
2011 4,710,000
2012 4,800,000
Geloven we de cijfers dat ze ineens met 2 miljoen omhoog gaan, meh, niet geheel. Maar, als we dit aanhouden dan zou de stijging 4.4 procent zijn.
Investeringen in attracties zijn geweldig, maar die hebben maar een beperkte reikwijdte als het gaat om nieuwe bezoekers te trekken. Six Flags Holland was hier een extreem goed voorbeeld van, de investeringen stonden niet overeen met de ROI. Wat dus resulteerde in het vertrek van de groep uit Europa.
Dus het moet gebalanceerd zijn met de overall levering van het resort en niet alleen een specifieke attractie. Het feit dat er tijdens deze fase nu een E-attractie, D-attractie, shows en verschillende opties van dining zijn uitgegeven laat zien dat bijvoorbeeld de eet-concepten die ze hebben getest in de parken een permanente toevoeging zijn geworden.
Lion King en Up zijn nu onderweg als nieuwe attracties, met nog een derde land die er aankomt wat het aanbod alleen maar zal verbeteren. De basis is verbeterd nu, het is uitbreiden op de lege plekken in Disney Adventure World.
Frederik De karretjes worden tegenwoordig aan sneltempo door de at(tractie gestuurd om enigszins capaciteit te draaien, dat je nauwelijks tijd hebt om de sets en scunes te zien.
Dit is altijd al zo geweest, die zijn nooit langzamer gegaan 🙂