Brabander Trollenbol nog een paar toevoegingen op de hoofdpunten die je noemt: • De pannenkoeken op het dak worden op een nieuwe/andere manier gemaakt ( niet gespecificeerd hoe) • Ook bij dit project halen ze oude tekeningen van Pieck erbij • Ook hier gaan ze het sprookje op kleine punten plussen, maar wat wilde ze nog niet vertellen • Sander de Bruin heeft het sprookjesbos overgenomen als “hoofdontwerper” van Karel Willemen • In het huisje zat een perslucht installatie voor meerdere sprookjes
rambo1990 Trollenbol Brabander • In het huisje zat een perslucht installatie voor meerdere sprookjes Ik denk dat het hiermee idd mee te maken heeft. De kast is mogelijk tijdelijk om die weer in het huisje onder te brengen
Japio Geertmans volgens mij moet die witte stuc chocolade voorstellen. Dan is in schaduwen niet logisch. Het is juist extra beglitterd en dergelijke
Trollenbol Het moet natuurlijk glazuur voorstellen. Witte chocolade is een relatief nieuw product (bestaat in de vorm zoals wij het kennen nog geen 100 jaar) dus lijkt me sterk dat Pieck daarvoor had gekozen.
Jene Na de zeer geslaagde herbouw-projecten van o.a. Doornroosje en Vrouw Holle, heb ik er alle vertrouwen in dat dit ook weer mooi gaat uitpakken.
Michael Trollenbol De peren bomen konden helaas niet verplaatst worden, Michael, omdat deze te kwetsbaar zouden zijn en dan na een week weer eruit gehaald hadden kunnen worden. Ik lees nu ook dat oude perenbomen lastig te verplaatsen zijn. Neemt niet weg dat dat gewoon echt jammer is dat elke spriet groen direct moet wijken bij een bouwproject.
Jene Wel fijn dat die houtoven is blijven staan. Kunnen de bouwvakkers af en toe nog eens een pizza'tje pakken tijdens de lunch
QDude24 Ze willen het origneel zo goed mogelijk nabouwen, maar geven het toch een fundering? Dat had het origineel niet!!1!!!
Robkuh84 QDude24 dan zal het je nog flink gaan tegenvallen als je over tijdje zult gaan zien dat de muren ook niet meer van alleen kippengaas gemaakt gaat worden...
Trollenbol Wat ik me afvraag is waarom de aansturingskast nog steeds op locatie staat (nu met een groen afdakje erop), zal dat te maken hebben met de doorlopende persluchtvoorziening? Robkuh84 r/woosh
Station-de-Oost Ik geef ze plus punten als er over de voortuin wordt nagedacht. Want die zag er in het merendeel van het jaar altijd wat verloren uit de laatste jaren. Andere fonteinen, struiken en verhogingen heb je dit al gemakkelijk opgelost. Dus wie weet.
Michael Ben ik de enige die dit echt een rare gang van zaken vindt? Ik zie allemaal bouwmaterialen. Wanneer komt de peperkoek, zuurstokken en andere snoepjes om dat huisje op te bouwen. Dit is fake! 😆
Michael Michael Wanneer komt de peperkoek, zuurstokken en andere snoepjes om dat huisje op te bouwen. Dit is fake! Blij dat ze meelezen!
rambo1990 zulle deze rode buizen geplaatst zijn voor de aansturing van de verschillende elementen? Vind het in dat geval best veel wat geplaatst is.
Japio rambo1990 Volgens mij zat in het huisje ook bedrading/aansturen van andere sprookjesboselementen. die zullen ze ook wel vervangen dan.
Stims24 RoelRoel Volgensmij niet, hier hadden ze het ook over in aflevering 384 van kleine boodschap. Redelijk wat van de perslucht die gebruikt word in het bos werd verdeeld in hans en grietje, en om te voorkomen dat alles stil ging lopen hebben ze een gracht om het huisje gegraven waar ze de leidingen in hebben verlegd.