Feedback Tracker
Michael Ik weet niet waar je je uitspraken allemaal op baseert, want alle tooling die we nodig hebben functioneert gewoon. Het is alleen niet ingericht om niet-teamleden toegang te verlenen,
Dat is precies waar ik op doelde.
Michael de admin console van de tracker is op dit moment zoals Spookslot achter de schermen. Het werkt, wanneer je weet wat je doet. Geen interface om een “normale” gebruiker mee aan de slag te laten gaan. We hebben er nu even overleg over en we gaan dit asap fixen zodat we inderdaad met een groep vrijwilligers dit verder kunnen oppakken.
Michael Dat data soms niet meer in sync staat komt omdat we destijds heel snel heel veel achtbanen hebben ingevoerd. Dat betekent dat we nagenoeg alle achtbanen allang in het systeem hebben staan. Alleen we zijn daarna ingehaald door bepaalde ontwerpkeuzes.
Ik vrees dat dit dus dwijlen met de kraan open word zolang je geen vrijwilligers toe kunt laten in het systeem. Als je kijkt hoe veel banen er jaarlijks bij komen (252 in 2024, 191 in 2025). Dan hebben we het nog niet over banen die sluiten (82 vorig jaar en 92 het jaar ervoor) en van naam veranderen. Alleen al de upkeep is dus al groter dan het totaal aantal banen wat momenteel in het systeem staan (317)
Dus met alle respect: Ik denk dat het werk dat hier in schuilt aardig onderschat is.
Michael inmiddels zijn we daar ook ingehaald door de nieuwe oude realiteit en hebben we minder tijd.
Deze uitspraak duidt toch ook wel écht op een onderschatting van hoeveel werk er in zit.
Michael Performance problemen ervaar ik trouwens niet.
Als je op een park klikt (of er juist van weg gaat) duurt het een momentje dat alles ingeladen is. Ik zou het momenteel nog geen "Probleem" noemen, aangezien het minder is dan een seconde, maar het toont wel aan dat het geheel relatief zwaar draait, wat wellicht problemen kan opleveren als er meer data in zit.
Getest op zowel een windows computer (Brave Browser) als een Macbook (Chrome). Waarbij de Mac wel nét iets beter presteert dan de windows machine (al kan dat ook zijn dat ik deze op een andere locatie en sneller netwerk gebruik).
==========
Laat ik een handje helpen met de updates:
België
- Meli Park Heysel (deze baan had nog gedaan kunnen zijn door leden. Ik snap dat de andere parken er niet in staan omdat het onwaarschijnlijk is dat nog iemand leeft die de baan gedaan heeft)
- Plopsaland de Panne heet nu Plopsaland Belgium
- Plopsacoo heet nu Plopsaland Ardennes
- Walibi Belgium - Psyke Underground heet nu weer Turbine
Denemarken
- Cirkusland ontbreekt
- Tivoly Friheden: Vindvald is inmiddels geopend.
Duitsland
- Churpfalzpark: Family coaster is inmiddels geopend en heet nu “Family Launch Coaster”
- Edelwies heet nu gewoon zo (Natur- und Freizeitpark mag weg) En heeft intussen een nieuwe achtbaan “Dino”
- Erlebnispark Steinau: Butterfly heet nu Pendelbahn.
- Freizeitpark Plohn - De nieuwe achtbaan ontbreekt daar nog
- Freizeitpark Traumland of der Bärenhöhle is van naam veranderd
- Hansa Park: Cornwall Coaster toevoegen
Ontbrekende parken:
- Alwetterrodelbahn Weissenfels
- Alpincenter Bottrop
- BergTierPark Blindham
- Bremer Abenteurland
- Brocken Coaster
- Charles Knie’s Circus-Land
- Elbe-Freizeitland Königstein
- Erlebnis-Arena-Ruhla
- Erlebnisberg Altenberg
- Erlebnisberg Sternrodt
- ErlebnisbocksBerg
- Erlebnispark Zeigenhagen
- Erlebnisregion am Fichtelberg
- Erlebnistierpark Memleben
- Erlibniswelt Seilbahnen Thale.
- Erse Park Uetze
- Familienpark Funtastico
- Familienpark Herne
- Familienpark Sottrum
- Family Paradise
- Ferienzentrum Schloss Denkern
- Flippolino
- Fort Fun Abenteurland
- Freischütz
- Freizeitpark Kirchorst
- Freizeitpark Lochmühle
- Freizeitsee Triolago
- Freizeit- und Miniaturpark Allgäu
- Gelenau
- Grimpingerhof
En bij Hansa Park hou ik er even mee op.. Al met al behoorlijk wat dingen waarmee jullie (nu al) achter lopen voor het kleine beetje dat ik na gelopen ben. Iets wat opgelost zou zijn als er meer vrijwilligers aan konden werken, of als minimaal de database klaar was alvorens de tracker online te zetten.
Ik snap best dat veel (vooral kleine parken) in Duitsland nog niet toegevoegd zijn.. maar ik zie mini parken die al lang gesloten zijn er wél in staan, terwijl redelijk populaire parken (zoals Fort Fun) nog ontbreken. Alfabetisch is ook niet gewerkt.
Al met al vind ik het best frustrerend om heel willekeur parken of achtbanen wel/niet te vinden omdat ze er nog niet in staan of verkeerd in staan. Daarom dus dat:
Michael et werkt gewoon handiger als je alles van een land direct kan afvinken in plaats van steeds overal heen gaat en daarna weer terug.
Ik heel sterk achter deze quote sta.. Het zou écht veel prettiger werken als je een bepaald land gewoon kunt afwerken.
Wat dat betreft snap ik dan ook niet zo goed waarom nu Spanje af te werken, terwijl Duitsland het overduidelijk harder nodig heeft. En zeker landen in Andere continenten (en Rusland ook) zou ik eigenlijk gewoon even laten voor wat het is.
Dit laat trouwens ook zien dat de community soms aardig traag is met het rapporteren van fouten, want jullie reageren er altijd behoorlijk snel op - wat absoluut een complimentje verdient.
En nogmaals: Dik respect voor het werk dat jullie erin steken, maar een beetje zonde dat we nu een product krijgen dat niet af is én veel fouten heeft. Een release wanneer de database klaar is (in elk geval voor Europa) had me toch handiger geleken.. dat had je ook meteen geweten of meer data uiteindelijk een trager systeem betekent, en of dit puur word veroorzaakt omdat de grafisch mooi gedetailleerde kaart gewoon wat meer tijd vraagt om te renderen. (wat me bij nader inzien de reden lijkt te zijn waarom er steeds een kleine seconde in zit voordat een park geladen is).. Veiliger voor performance testing is het in elk geval.