Ik was op vakantie en daarna met veel dingen druk. Maar wilde toch nog even reageren op de discussie van een poosje geleden.
Coasterfrenzy Met alle respect.. maar ik denk wel dat de livegang té vroeg was.
Ik snap wat je zegt. Naast de livegang was ook de aankondiging te vroeg 🙂
Ik kijk hierbij vooral mezelf aan. We hebben beloftes gemaakt richting jullie die waargemaakt moest worden. De tool online krijgen was er één van. Dat we live gingen met minimale data was een bewuste keuze maar het werk dat nodig is waarmee we de parken en achtbanen erin krijgen is inderdaad veel werk. Werk dat niet het leukste is. Maar het is wel nodig.
Je zou het onderschat kunnen noemen als je dat graag wil horen.
Live gaan met een volledigere set was uiteraard beter. Maar live gaan met een volledige up-to-date dataset was nóg beter. Waar trek je de grens?
Ergens moet je na tijden van avonden sleutelen de keuze maken om iets te delen met de buitenwereld of niet. We kozen ervoor om dat wel te doen. Ik denk zelfs dat jullie feedback hierin beter werkt dan dat we het direct perfect live hadden gezet. Dan was er namelijk nog niks live geweest nu.
De noodzaak om er iets goeds van te maken is voor ons nu vele malen groter. En de positieve reacties die we krijgen geven ons de motivatie om door te pakken. Ik denk daarom ook dat we nu verder zijn dan dat we waren geweest als we het onder de radar gehouden houden.
We hebben de afgelopen tijd trouwens niet stilgezeten. Dat we veel toe hebben kunnen voegen komt deels doordat we achter de schermen nu de mogelijkheid om data eenvoudiger in te vullen door bijvoorbeeld adresgegevens van pretparken te autocompleten op basis van geo-coördinaten en dat we informatie over achtbanen bij RCDB kunnen fact-checken.
Ook kunnen we nu op basis van meerdere sateliet-beelden beter zoeken naar de achtbanen die op de kaart staan.
Er staan nog een paar kleine punten open waarna we op zoek kunnen naar mensen die meer tijd hebben dan wij en ons willen helpen. Deze leden krijgen toegang tot de achterkant van het systeem waarmee deze groep direct achtbanen en parken kunnen toevoegen of wijzigen. We komen daar binnenkort op terug en zullen t.z.t. een kick-off plannen om alle ins-en-outs te bespreken.
Coasterfrenzy Het systeem loopt met de beperkte inhoud nu eigenlijk al best traag en ik vraag me af hoe dit gaat werken eens alle data er in zit.
Ik ervaar dit zelf niet en we zullen er alles aan doen om problemen hiermee te voorkomen.
Zodra de wijzigen aan de achterkant gereed zijn ga ik terug naar de voorkant om dingen te verbeteren die jullie gemeld hebben en waar we zelf ook tegenaan lopen. De eerste zal de terug-knop in de lijstweergave zijn. Die zoomt nu weer uit naar het hele land en ik merk zelf nu ook dat dit niet fijn is.
Marco Is er al iets van de ratings te zien? Ik ben best wel benieuwd wat de meest gewaardeerde achtbanen zijn om eerlijk te zijn.
Zeker! Ik heb hieronder de top 25 voor je, met naam - park - gemiddelde rating en aantal stemmen (waarbij we minstens 3 stemmen meegenomen hebben. Best kans dat ereen achtbaan op 1 staat met 5 sterren, maar er maar 1 iemand die rating gaf).

En de minst positief beoordeelde banen:

Als iemand nog statistieken zou willen zien. Let me know. Wellicht krijgen ze een plekje in de tracker 🙂