Het was tijdens de allereerste fysieke teamvergadering van pretpark.club. We waren net live gegaan met het forum en waren vol frisse energie. Tijdens deze avond hebben we de plannen voor een mooie toekomst uitgestippeld, en we waren het er allemaal over eens: Pretpark.club moet ook een mogelijkheid bieden om bij te houden welke achtbanen iemand heeft bereden.
We begonnen voorzichtig met schetsen en brainstormen. Samen met het team, maar vooral samen met @Dennis hebben we vele digitale avonden doorgebracht om te bedenken wat we wilden creëren. Zo ontwikkelden we het databasemodel en maakten we keuzes. Wanneer het af zou zijn? We wisten het niet. Maar wat we wel wisten was dat het veel werk zou zijn!
Er volgden vele iteraties en zowel op technisch als op ontwerpniveau zijn er vele varianten gekomen en gegaan. Via het forum kwamen er regelmatig vragen, vooral toen Themepark.nl offline ging, maar ook daarna waren er veel clubleden nieuwsgierig. We moesten vooruitgang boeken. Tijd vrijmaken. Avonden lang knutselen en onszelf blijven motiveren. @Dennis en ik hebben de nodige uren samen op Discord gezeten om diverse uitdagingen samen op te lossen.
Begin vorig jaar, tijdens onze eerste pretpark.club nieuwjaarsbijeenkomst in een winters Slagharen, heb ik aangekondigd dat het komende jaar live zou gaan. Die belofte hebben we bijna waargemaakt. Begin januari van dit jaar konden alle aanwezigen op de tweede bijeenkomst in Slagharen al gebruikmaken van onze CoasterTracker. Naar aanleiding daarvan hebben we verschillende bugs gevonden en opgelost.
Kon je er niet bij zijn? Dan is dit jouw kans. Want ja, het is eindelijk gelukt. We zijn live met de Pretpark.club CoasterTracker!
Wat is een achtbaan?
Om achtbanen bij te houden heb je natuurlijk achtbanen nodig. Maar wat is nu precies een achtbaan? Deze vraag lijkt misschien vreemd, maar onder pretparkliefhebbers bestaan er verschillende definities van wat een achtbaan is. We hebben deze vraag ook intern besproken en hebben gekozen voor de volgende definitie:
"Een achtbaan is een achtbaan als deze op RCDB staat."
Een prima regel, al zeggen we het zelf. En mocht je een afwijkende mening hebben, dat kan, maar dan moet je bij RCDB zijn 😉
We zijn live! Met een kleine sidenote:
We zijn live! Maar wel met een beperkte set aan achtbanen en pretparken. Op het moment van schrijven kent de tool 251 locaties en kunnen er 718 achtbanen worden bijgehouden. Dat klinkt misschien als veel, maar als je naar de kaart in de tool kijkt, zie je dat er nog werk aan de winkel is. Wel wil ik een shout-out geven aan @Marvin. Hij heeft veel van zijn vrije tijd de afgelopen tijd opgeofferd om alle data in te voeren.
We werken achter de schermen hard om alle informatie voor de overige pretparken en ontbrekende achtbanen toe te voegen. Maar we wilden toch onze belofte nakomen.
Wil je helpen? Dat is lief! Maar op dit moment is dat nog niet mogelijk. Het staat echter wel op onze roadmap.
Roadmap?
We zullen de komende tijd met meerdere kleine updates komen aan de tool zelf. De volgende punten zullen verbeterd of toegevoegd worden:
- Een betere accessibilty qua contrast maar ook een snellere navigatie met je toetsenbord;
- Een manier om content te laten beheren door jullie; de clubleden;
- Beter inzicht krijgen in welke achtbanen clubmembers (ook) hebben bereden.
Ik uploadde mijn coasterbingo.csv
Top! We hebben ze allemaal nog. Binnenkort zullen we deze historische gegevens ook koppelen aan jouw account zodra je de tracker bezoekt. We durven nog niet te zeggen wanneer dit precies zal gebeuren, maar weet dat het eraan komt!
Hoe kom ik er?
Oké dan. Je kunt de CoasterTracker bereiken via de link hieronder:
https://tracker.pretpark.club
Gebruik de kaart of de lijstweergave. Alle beschikbare actieve locaties en achtbanen staan op de kaart. Toekomstige of gesloopte banen zie je alleen in de lijstweergave.
Feedback
Onderaan de tool vind je een navigatie met daarin ook de mogelijkheid om een probleem te melden. We zouden het geweldig vinden als je dit formulier gebruikt om feedback en problemen door te geven. Dit geeft ons de mogelijkheid om het beter te ordenen en bij te houden wat er is opgelost.
In dit topic zullen we opgeloste en nieuwe zaken kenbaar maken 🙂