Johan
Eens wat betreft je lengterestrictie verhaal en de stijging daarvan! Maar ook weer niet...
Ik denk dat in deze tijd het lastig wordt een leuke achtbaan voor de gehele familie te verzinnen die een instapper is voor peuters/kleuters. Lengterestricties loop je dan snel tegenaan. De kleinere coasters zijn erg lastig op capaciteit te krijgen en vaak (uitzonderingen daar gelaten) wel erg slap.
Persoonlijk kan ik een Mack Powered altijd wel waarderen. De versnelling valt me altijd positief mee/op en er zit altijd redelijk pit in de bochten. Ik denk dan ook dat er weinig betere keuzes zijn voor een Efteling om toch eindelijk die instapbaan te hebben. Sterker, daar vond ik de Bob nog aardig ruw voor (en verdomde hoge karren waar kleine kinderen niets in zien).
Ik denk dat 1.00 meter in deze tijd precies de juiste maat is met de grotere veiligheidsrestricties. Ja, er zijn 90-100 cm lange peuters die overal in stappen, maar vaak is een Ba-a-a-Express à la Europapark wel prima voor ze en dat was me hier echt te soft geweest. En capaciteittechnisch voor de Efteling niet te doen.
Stan als je 1 meter bent kunnen de meeste kinderen net staan dus wat mij betreft is het geen achteruit gang.
😂 😂 net staan... 😂 😂