20cent Heb tickets voor de zondag in Spa, voor het eerst eens zo’n race in het echt zien, dus ik kijk er dit jaar wel anders naar! 🤠
Dus om hier op terug te komen...
Reeds eerder zag ik F1 circuits in het echt, maar nog nooit een met een race erop. Zelf vind ik de laatste jaren de statistieken omtrent Max’ prestaties het meest interessante om in de gaten te houden. Maar mijn grootste band met het wagenspektakel zit waarschijnlijk in de nostalgische herinneringen aan weekenden als kind bij mijn ouders thuis, waarin de F1 de TV planning domineerde.
Vandaar dat ik een creatief kerstcadeautje voor een deel van de familie bedacht afgelopen jaar, met tickets voor de zondag race van Spa in the pocket ten gevolge.
Dat was dus wat de klok deed slaan enkele uren geleden en ik vond het bijzonder tof om eens een keer mee te hebben gemaakt! De haan kraaide vroeg met races in andere categorieën vanaf 8.30 uur, maar het daadwerkelijke feest begon om 15.00 met de koningsklasse van de autosport.
Mooie plekjes in de berm van bocht tien. Nog best wel hoog!
Scherm recht tegenover, toch prettig om het grotere plaatje in de gaten te houden.
Max van de Stap! Hij zoeft hier met, wat zal het zijn, iets van 200 km/h voorbij. Flits! Niet genoeg vandaag voor een podiumplek, maar dat komt vast wel weer.
Wat een KABAAL! Dat is wat ik het meest indrukwekkende vind van de hele dag denk ik. Vaker dit soort wagens in het echt gezien, nooit met draaiende motor - maar het lijken wel raketten die voorbij komen zeg. Dat we zoiets kunnen produceren als mensheid.
Unleash the crowd! Na de laatste race mag iedereen de track op.
Mooie ligging hoor!
Heilige grond.
Hippe kleurtjes in België.
Deze bandjes hebben betere dagen gezien.
Ja top hoor! Wat een event. Had gedacht dat er over de dag heen en tijdens de race nog wel meer tijd zou zijn om het circuit te verkennen, maar eenmaal een fraaie plek geclaimd ga je niet makkelijk de hort op tot het moment supreme is geweest. Ook dacht ik dat het wellicht nog mogelijk zou zijn om de beker uitreiking op het podium te zien, maar al snel bleek dat de afstanden daar veel te groot voor zijn en je dat dus niet perse moet willen. De tijd vloog voorbij in de heuvels van Spa. Genoten!