Even een vraagje voor de experts hier. Tijdje geleden tijdens mijn vakantie was mijn Google Drive vol en kon ik niet meer foto's uploaden. Oplossing op dat moment was om een abonnementje af te sluiten voor meer opslag. Laatste tijd krijg ik ook meldingen en pop-ups van onedrive dat die vol is en dat ik een betaalde abonnement kan afsluiten voor meer opslag. Dat is iets wat ik niet wil doen.
Ik was dus gaan kijken naar oplossingen en één van die oplossingen was een NAS systeem die ik van mijn werk ken. Echter zie ik het niet zitten om een systeem van 600 euro aan te schaffen voor alleen persoonlijke bestanden, dat wordt mij te gortig. Toen was ik dit tegen gekomen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/western-digital-my-cloud-home-personal-cloud-4-tb/9200000082634936/?referrer=socialshare_pdp_www
Een soort van light versie van een NAS, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben even op zoek geweest naar recensies, maar overal worden cijfers vervuild door gedreven IT fanaten die dit apparaat vergelijken met een NAS van bijvoorbeeld Synology. Maar is dit voldoende voor simpel thuisgebruik? Hoe zou het eruit zien (aparte drive bijvoorbeeld) en als het fout gaat bij WD, zou ik dan wel mijn bestanden nog terug kunnen krijgen?