Ik kijk er niet heel verbaasd van op. Ik vermoed dat Apple in het najaar pas weer nieuwe producten aankondigt, die vanaf dat moment ook gaan shippen met macOS 12, Monterey.
ppc-anoniem-2 Dit software event is al enkele jaren gebruikt om ook hardware aan te kondigen, maar goed, we blijven nog even afwachten . . .
Nou, WWDC is hoofdzakelijk software natuurlijk. Hardware is altijd de ondergeschikte geweest. De hardware die is aangekondigd op WWDC's is (even los van de vroegere iPhones die nu hun eigen event hebben in september) altijd de pro- of niche-markt geweest:
2012: 15" Macbook Pro
2013: Mac Pro (trash can model)
2017 (dus 4 jaar geen aankondigingen!): HomePod en iMac Pro
2019 (weer een jaar niks): nieuwe modulaire Mac Pro en Pro Display XDR
De verwachtingen voor nieuwe producten waren laag, zeker met de huidige markt, en hoewel de MacBook Air en Pro nog wel verwacht worden, zijn die net een half jaar geleden uitgebracht, dus rekende ik er nog niet al te veel op.
Overigens heeft Apple zelf aangekondigd bij de kwartaalcijfers (dacht ik) dat ze ook last gaan ondervinden van de wereldwijde crisis in hun producten. Dus dat werkt ook mee.
ik vermoed dat we in het najaar meerdere events hebben, tenminste 1 voor iPhones en Watches, en tenminste 1 voor Macs.