Ik had tijdens onze meet-up het idee dat er best wel wat verdiepingsvloeren in het gebouw zitten dus een Flying Theater zou ik niet verwachten. Een dark ride is een grotere kanshebber denk ik en zou ook een hele mooie toevoeging zijn voor het park.

• Erik heeft hierop gereageerd.

Marvin Ik had tijdens onze meet-up het idee dat er best wel wat verdiepingsvloeren in het gebouw zitten dus een Flying Theater zou ik niet verwachten

De flying theatres van Brogent Technologies (de meest voorkomende flying theatres, zoals This is Holland, Voletarium en Legoland) hebben juist gondels die op verschillende verdiepingen staan.

Erik vergeet Ferrariland niet! Al is die uiteraard niet heel memorabel te noemen...

Erik De flying theatres van Brogent Technologies (de meest voorkomende flying theatres, zoals This is Holland, Voletarium en Legoland) hebben juist gondels die op verschillende verdiepingen staan

De gondels kunnen dan wel op verschillende vloeren staan, maar er is in dit geval totaal geen ruimte voor het scherm. Er is namelijk nergens een open ruimte in dit gebouw, die meerdere verdiepingen hoog is.

Dit soort bewegende elementen vereist ook flinke constructieve vloeren die ook niet aanwezig zijn.

Erik Dat begrijp ik, maar ik bedoelde verdiepingsvloeren die hele verdiepingen beslaan en niet alleen een balkon vanwaar in zo'n gondel ingestapt kan worden en deze vandaan kan vertrekken 🙂

2 maanden later

Ik was gisteren in het park. Het nieuwe gebouw staat nu helemaal in de steigers en in de doeken.
        Op verschillende borden is een QR-code zichtbaar die leidt naar een puzzelspelletje... misschien wordt hier een tipje van de sluier opgelicht?

Voor de mensen die niet van puzzelen houden hier de oplossing:

Click to reveal Click to hide

Zijn dit nieuwe puzzels of dezelfde als toen het project net begon?

The-catch-car omdat je post door je spoilertoepassing >!foto!< raar werd opgemaakt, heb ik je post even aangepast naar [spoiler][/spoiler] .

The-catch-car Bedankt voor de oplossing van de puzzel! 🙂 Helaas worden we er niet veel wijzer van voor wat betreft het type attractie...

De puzzel geeft overduidelijk alleen het thema weer.. Of wellicht beter: Het gebouw waar de bouwput in het park op gebaseerd is.

Weet iemand welk gebouw dit precies is??

Coasterfrenzy Weet iemand welk gebouw dit precies is??

Ja, dit is het Palacio de Braga in Portugal

Ik zie Hansa Park nog in staat om hier een aparte attractie in onder te brengen genre hotel Tartuff in combinatie met tussenshows/rooms.
              Voor een hotel lijkt mij zoals al eerder aangehaald door iemand anders niet de juiste structuur, een shop is te groot. Misschien een combinatie van meerdere zaken waar Hansa "nood" aan denkt te hebben.

Of waarom geen Mack flowryde?

Chingu Of waarom geen Mack flowryde?

De Flowryde is te nieuw. Hansa Park is al te lang met dit project bezig om een Flowryde te zijn.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Erik dat hoeft niet perse. Efteling was ook al lang met Intamin aan het praten over dance macabre voordat dat intamin het attractie type naar de buitenwereld presenteerde. Dit kan kan heel goed achter de schermen al zijn verkocht, de technologieën had mack tenslotte beide al in huis.

Dat was mijn denkwijze dus ook, eer een attractie producent iets publiek maakt zijn er vaak al jaren ontwikkeling aan vooraf gegaan en hebben ze al de nodige contacten gelegd.
                    Vekoma, Mack, Intamin, B&M,… deze fabrikanten zijn meestal niet van het type dat met hagel schiet in de hoop iets te raken. Dus als Mack iets ontwikkeld is er meestal wel ergens een achtergrond. En vergeet niet dat ze al sinds november 2022 een mock-up hebben staan die volgens mij probleemloos draait.

scagen Klopt, maar in dit geval heeft Mack de Flowryde een beetje last minute ontwikkeld. Ik geloof dat op de Expo een ontwikkeltijd van 6 maanden werd genoemd, wat echt extreem kort is. Begin dit jaar wist Mack zelf nog niet dat ze nu deze voertuigen zouden hebben. De ontwikkeling en bouw in Hansa Park is al langer bezig.

Het is alleen mogelijk als als Hansa Park weet dat ze er een dark ride in willen, maar nog niet gedefinieerd heeft wat precies. Dan zouden ze nu nog bij Mack aan kunnen kloppen, maar als ze de plannen al een jaar hebben, is het voor de Flowryde te laat.