Jules De extremen niet aan de macht?
Leuke spin, maar inderdaad, nee. Wilders komt niet 'aan de macht'. Hij zit in een coalitie en is, zeker als beginnend premier, 'slechts' de voorzitter van de ministerraad en de baas van algemene zaken. Bovendien hebben we een eerste kamer die, zoals we onlangs nog mooi hebben kunnen zien, ook nog iets moeten vinden van nieuwe wet- of regelgeving. De premier of minister president is níet een president zoals in andere landen.
De zetelverdeling in Nederland is wel een stuk rechtser geworden en je kunt je afvragen of dat ons als land echt verder gaat brengen. Maar het is niet zo dat Wilders nu in zijn eentje, of zelfs maar de PVV, vanalles kan gaan bepalen zonder tegenspraak.
DaltonTerror Voor de wereld is het afwachten maar ik had de indruk dat hij wel wat invloed had op Poetin dus misschien is dat nog niet zo slecht?
Ik ben met je eens dat Trump inderdaad een Poetin in de tang zou kunnen houden, maar volgens mij alleen omdat ze allebei zo onberekenbaar zijn als wat. Poetin durft nu te blufpokeren omdat hij weet dat Biden en de grotere Europese machten echt wel 3x nadenken voor ze écht militair of zelf nucleair gaan reageren. Trump hanteert inderdaad íets andere regels. Die kan zelf ook niet gelijk 'de bom' droppen, maar wel aan allerlei andere touwtjes trekken die direct invloed hebben.