Ik kan niet ontkennen dat 't in de VS gewoon niet heel goed gaat. De kiezer is kortzichtig, maar ook beperkt in de opties. Als 't niet goed gaat dan is er slechts die andere optie. Die is misschien niet uitgesproken beter voor je, maar als die ander ook niets voor je doet dan is verandering beter dan stilstand.
Ik schrik nog steeds van de kosten van een winkelmandje boodschappen in Amerika. Millennials kunnen huizen niet betalen. Gen Z kan school niet meer betalen. De rijken worden rijker, de armen worden armer. Basisrechten staan onder druk, maar uiteindelijk telt een combinatie van de economie (altijd voorop) en single issue-kiezers.
Abortus is een drempel voor de Republikeinen. Dat ze dat expliciet onmogelijk willen maken, zelfs in allerlei extreme gevallen, heeft de Democraten de laatste tijd geholpen, maar Biden is zwak. Ik kan er niet meer van maken. Hij is te oud voor de functie. Trump ook, maar die raaskalde altijd al.
Ik ben gewoon heel somber over de politieke toekomst van de VS. De Republikeinen hebben de demografische veranderingen niet mee, maar dat betekent ook dat ze nu aan de macht gevaarlijk zijn, want ze zullen alles op alles zetten om die kiezers over nog eens vier jaar buitenspel te houden.