TuttiFrutti Ik zou liever het Parc zonder ip's zien.

Ehhhh, zeker? Wat doe je dan met heel Fantasyland, Indiana Jones, de Buzz-shooter, de walk-through van Aladdin en Star Tours?

On-topic: Nog steeds niets bevestigd maar er ontstaat steeds meer rook voor deze Lion King attractie!

Convival Wat doe je dan met heel Fantasyland,

Ah, goed punt. Over fantasyland had ik niet gedacht, oeps 😅

6 bericht is samengevoegd vanaf Lion King Land in Walt Disney Studios.|6 berichten zijn samengevoegd vanaf Lion King Land in Walt Disney Studios.

TuttiFrutti Als een IP goed wordt ingezet is er niks mis mee, Hyperspace Mountain vindt ik wel leuk als fan van de Star Wars Franchise, maar ik kan mij ook voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten.

@Convival die rook die we nu ruiken mag van mij wel uitbreiden naar een full blown brandje.
    Alleen ik kan nog niet echt een waterattractie linken aan het Lion King thema.
    De Afrikaanse savanne staat nou niet echt bekend om zijn wereldberoemde waterpartijen.
    Dus zelf hou ik nog wel een slag om de arm betreft het type attractie, maar er is nog plek genoeg voor een waterattractie op een andere locatie.(en ik ruik in mijn glazen bol een Tiana's Bayou Adventure)

JeepeeB Alleen ik kan nog niet echt een waterattractie linken aan het Lion King thema.

Naar wat ik begrijp worden zowel ritsysteem als lay-out van Splash Mountain gerecycled voor deze Lion King-attractie. De combinatie van Pride Rock met die waterbaan is in mijn beleving wel een logische en het idee van varen in een boomstammetje past wat mij betreft relatief gemakkelijk in eender welk natuuravontuur. Bovendien zijn de savannes nu ook weer niet zo waterarm: in de openingsscène van de film zien we maraboes voor een indrukwekkende waterval vliegen, flamingo’s over glinsterende meren zweven en zebra’s door helderblauwe plassen spetteren - allemaal voordat we überhaupt bij Pride Rock arriveren.

Aurelius Naar wat ik begrijp worden zowel ritsysteem als lay-out van Splash Mountain gerecycled

Van welke splash mountain?

Toch zou ik dit thema meer zien in een soort mini Lion King land op de plek tussen Adventureland / Frontierland theater. Niets mis mee met een nieuw themagebied wat daar ook qua theming best prima tussen kan passen.

Nu; WDS hebben dit nodig. Dat park is echt niet ok nu. Dus elke toevoeging daar maakt het sowieso beter. Maar het is zo zonde dat je zoveel plek nog hebt in een quasi perfect pretpark.

JeepeeB Alleen ik kan nog niet echt een waterattractie linken aan het Lion King thema.

En toen Simba bij Timon en Pumbaa in de jungle terecht kwam? Daar was veel water en een waterval aanwezig. Of in de scène met Nala met het nummer "Can you feel the love tonight"? Ik denk niet dat je de hele film zal langsvaren maar dat men zal focussen op die periode in de jungle met misschien als apotheose een drop vanaf Pride Rock met het gevecht tussen Simba en Scar als voorlaatste scene.

De trend met zulke rides de laatste jaren is dat ze enkele van de iconische scènes laten zien. Ik denk dan toch wel aan de scène waarin Simba aan het volk gepresenteerd wordt, misschien scènes op het olifantenkerkhof, Scar die 'Be prepared zingt, met schaduwprojecties van de hyena's, en 'Long live the king...' voor we van de grote drop naar beneden storten..?

TuttiFrutti Dus Disney werkt zeker aan de attractie in Leeuwenkoning thema. Hopelijk komt deze er ook. Een uniek land in de studio's zou fijn zijn.

Dat nieuwsbericht geeft net zo veel bevestiging als dit hele topic. (niet dat ik er niet in geloof hoor, maar het nieuwsbericht leest als een samenvatting van dit topic 😅 )
        De enige zogenaamde bevestiging die looopings geeft is "dat bevestigen ingewijden aan Looopings". De rest van het bericht staat hier allemaal al wel genoemd, tenminste: ik lees niets nieuws.

Als we dit op 10 augustus officieel gaan horen. Wat is dan de tijdslijn? Gaan we eerst een jaar wachten, en dan 4 jaar bouwen. Opening 2031? Hoe denken jullie hier over?
        Inmiddels is er op Youtube een video gepost over een te gekke Star Wars rollercoaster achterin Discoveryland.
        In die zelfde video worden de geruchten ook gevoed door de vermelding van Mickey en Minnie Runaway in Fantasyland, en Indiana Jones in Adventureland. Hopelijk horen we op de D23 over al deze nieuwe projecten voor Parijs.

Jailsamer Ik hou mij vast aan de tijdlijn die ik zelf heb gepost en die door de geruchten molen gaat, 2027 voor het derde land.

Hjalmar Nou dan mogen ze nu wel gaan gaan beginnen. 2027 opening lijkt mij totaal niet haalbaar. Vanwege de pandemie loopt alles zowiezo al minstens 2 jaar achter op schema.

Jailsamer Star Wars is, als ik het goed heb, twee jaar geleden al geschrapt. Sinds die tijd zijn ze al bezig met het plannen van de vervanging voor de uitbreiding. De pandemie heeft inderdaad een grote druk geleverd op de bouw van Lake Walk en Arendelle, maar zoals je wel kunt zien in de daarvoor bestemde topics is de bouw momenteel 7 dagen in de week en zijn ze begonnen met aankleding van sommige delen van Arendelle.

Met de opmerking van Iger dat de bouw en uitbreiding van de Disney Parks capaciteit "turbocharged" wordt, zie ik wel een goede reden om dit op 2027 te zetten. Zeker als ze maar 1 gebied daar hebben en eigenlijk genoeg ruimte hebben om de bouw te doen zonder dat dit de rest van het park lastig valt. Als je kijkt naar de huidige planning voor Studio 1, dan liggen ze al 3 maanden voor op wat oorspronkelijk de planning was met trekking tot de vernieuwingen van de paden en de verwijdering van Hollywood Boulevard.

Ik kan het alleen maar toejuichen om een splash mountain variant te hebben en heb er totaal geen probleem mee dat het in de Studios zou komen. Op zich wordt het eens tijd dat men in het Disneyland Park een nieuwe ride opent, maar de keuze is logisch om budget te proppen in de studio´s. Ik zie veel mogelijkheden om in het Lion King thema een water ride te openen. De bekende scene onder andere op de boomstronk Simba volwassen wordt met de waterval, de finale "long live the king" en daarna grootse scene met "circle of life" met alle dieren...
              En naast dit alles keer geen copy paste maar een origineel en nieuw themagebied wat geen enkel ander Disney park heefr 👌

Jailsamer Inmiddels is er op Youtube een video gepost over een te gekke Star Wars rollercoaster achterin Discoveryland.
                In die zelfde video worden de geruchten ook gevoed door de vermelding van Mickey en Minnie Runaway in Fantasyland, en Indiana Jones in Adventureland. Hopelijk horen we op de D23 over al deze nieuwe projecten voor Parijs

Het zijn op zich staand natuurlijk fantastische projecten, maar ik had het toch graag anders gezien. In de Studio's mooi plaats voor de blockbusters en het Disneypark voor de sprookjes en verhalen. Natuurlijk was die mix er al met Star Tours en de Indy coaster, maar toch. Nu laten ze het wel heel erg los. Helaas een trend die we wereldwijd zien, Disneysea is ook niet de meest logische plek voor een Tangled-gebied.

Ik ben wel benieuwd of ze deze ride vooral de vrolijke noot aan willen slaan of toch ook de iets donkere scenes. Komen de dood van Mufasa en Scar erin of houden ze het vooral bij de vrolijke nummers? In feiten schrijft de ride zichzelf. Ik zou het zo maken dat Simba en Nala het verhaal nog eens her vertellen aan hun kinderen.

Je begint bij Pride Rock met de ‘Circle of Life’ waar de iconisch scene met Simba wordt toon gesteld.

Mufasa introduceert de wereld aan Simba.

‘I Can’t Wait To Be King’ wordt tentoongesteld met de dieren toren:

Met een afdaling beland je op het olifantenkerkhof waar Scar vervolgens ‘Be Prepared’ zingt.

Vervolgd door een mooie scene van Simba en Mufasa samen.

Hierna de pijnlijke dood van Mufasa:

Vervolgd door hartbrekende scène van Simba en Mufasa:

Natuurlijk kan ‘Hakuna Matata’ niet ontbreken waar Simba van jongen transformeert naar man tijdens deze scène:

Je vaart van een kleine afdaling af onder de boomstam door om vervolgens richting een waterval te varen waar Simba en Nala voorbij komen. Hier speelt zich de liefdes scène af met het nummer ‘Can You Feel The Love Tonight’.

Vervolgens kom je weer terug bij Simba die in de scène met Rafiki en de verschijning van Mufasa weer terugkeert naar Pride Rock.

Waar het vurige gevecht gaande is. Tussendoor komt deze humoristische scène nog van Timon en Pumbaa.

Om vervolgens het gevecht van Scar en Simba te zien en op het hoogtepunt daal je de grote afdaling af naar buiten zoals nu bij Splash Mountain.

Waarna nog een scène volgt met ‘Circle of Life’.

Dutch23 dit zou echt een hele mooie attractie zijn.
                    Ik twijfel wel of be prepared erin verwerkt zou worden. Aangezien de '''live-action'''' deze ook niet durfde tonen.

Dat gezegd zijnde: hopelijk is de attractie over de originele tekenfilm. Misschien een beetje nostalgiebril, maar een getekende pratende leeuw is realistischer dan een CGI 'net echte' pratende leeuw.

Dutch23 Ik ben wel benieuwd of ze deze ride vooral de vrolijke noot aan willen slaan of toch ook de iets donkere scenes.

Bij Splash Mountain schuwen ze het donkere gedeelte ook niet (ook al is het relatief simpel). En op zich hoort het nou eenmaal bij een goede spanningsboog en verhaal opbouw. Een ride die van voor tot achter enkel blijheid laat zien zou het originele verhaal echt geen eer aan doen.

Alles wat niet Copy-Paste is, is sowieso welkom.

Japio In de Studio's mooi plaats voor de blockbusters en het Disneypark voor de sprookjes en verhalen.

Maar Disney's grootste blockbusters zijn de sprookjes en de verhalen...
                    Dan zou ik eerder zeggen: In Disney alles rondom de originele Disney werken doen en dan in de Studio's de aangekochte IP's (Star Wars, Marvel, Fox,..) stoppen.. dan klopt het wel al wat je zegt dat er al Star Wars in het Originele park zit, maar dat is nog wel te overzien. Indiana Jones is relatief simpel te vervangen en eventueel naar de studio's te verhuizen.

MisterDream Op zich wordt het eens tijd dat men in het Disneyland Park een nieuwe ride opent, maar de keuze is logisch om budget te proppen in de studio´s.

Eens.. Momenteel vind ik vooral Frontierland relatief onlogisch met een doodlopend gedeelte naast PM, maar ook aan de andere kant bij het showgebouw. Daardoor is ook het treinstation daar relatief nutteloos.

Op zich denk ik dat er wel een Grizzly River Run zou passen op de eilandjes achter BTM. Je zou het pad dan rond kunnen maken om helemaal rondom Frontierland te gaan. Tussen het Theater en de Cowboy Cookout kun je ook nog mooi een attractie kwijt. Op deze manier kun je het volk dan wat beter spreiden over die circel rondom Frontierland en maak je nu dode stukken wat populairder.