BlueSpirit Enigszins wel in de lijn der verwachting, maar de grote verrassing is inderdaad wel die lift i.p.v. standaard lifthill. Erg benieuwd hoe ze dit aanpakken en hoe dit effect gaat zijn. Ik vooral ook benieuwd welk effect dit heeft op de capaciteit. Met een dubbel station en flink wat boten in de tekening, lijkt het erop alsof ze een hoge doorstroom willen hebben, maar zal één lift dan voldoende zijn? Of zouden het er toch 2 zijn als een soort River Quest?
Overigens, die verticale lift is puur op basis van mijn eigen waarneming van de tekening. Als het een gewone lift gaat zijn, dan zie ik het fout. Maar, op basis van de tekeningen het volgende:
edit: het volgende kun je dus negeren. Zie onder. Het wordt een reguliere lifthill. [/edit] 😒

^ deze afbeelding geeft niveau N0 aan, met de tekst "VERS NIVEAU N4"

^ deze afbeelding geeft niveau N1 aan, met de tekst "SCENE 15 LIFT". Dit wijkt af van de tekst bij de lifthill boven het station naar niveau N2, daar staat genoemd "MONTEE DU N0 VERS NIVEAU N1". Ook zien we dat het verloop van N1 naar N2 veel langer in afstand is:

En dan het detailbeeld van de "SCENE 15 LIFT" :

^ De lift lijkt vooral plek te bieden aan één boot, maar tegelijkertijd zien we drie teksten naast elkaar, waarvan 2 x "SCENE 15 LIFT", één keer voorzien van "305", en één keer voorzien van "401". Vermoedelijk twee liften achter elkaar?