Eftelflags Eens, nu ben ik zelf echt absoluut geen fan van Lion King. Sterker nog ik vind het de meeste uitgemolken IP in een Disney-park. Het grote probleem voor mij momenteel met Lion King, Frozen en Adventure Bay is dat alles open, groot en voornamelijk geen samenspel heeft met elkaar. Dat meer gaat straks een enorme wind tunnel worden met de twee bergen en het open pad richting de entree. Daarbij is het park nog steeds niet weerbestendig en mist het oprecht de covered walkways en overdekkingen die Disneyland Parc wel weet te bieden.
Ik had 2025 nog een acceptable tijd gevonden, na al die jaren vertraging, maar om hier nu nog eens jaar over heen te gooien? Ik vraag mij sterk af waar het hier nu verkeerd is gegaan. Met de verhalen van Ally, het park financieel moeilijk heeft met de Olympische Spelen (zoals verwacht), de interne strubbelingen voor macht, het alleen maar shows blijven uitpompen, begint het wel weer sterk te lijken dat Walt Disney Company niet de capaciteit of de visie heeft om in Parijs na hun overkoop in 2017 nu eindelijk eens door te zetten.