Toch fijn dat de Efteling eindelijk een aantal dingen bevestigd met deze aankondiging. Als aller eerst natuurlijk het sprookje en de uitvoering ervan. Ik was eerst bang dat het een gewoon een stapel matrassen in het bos zou worden, maar gelukkig wordt het toch een terug naar de basis loer-huisje met daarin wel de stapels matrassen en de prinses. Weer terugkijkend naar de Pieck prent dus. Het verhaal duidelijk in een scène, fijn! Iets wat ook past in dit deel van het bos, waar alles nog wat simpeler is ipv de showtjes in de tweede helft van het bos.
Hoe Sander uitleg geeft over iets kleins plaatsen voor iets groots, heeft hier ook wel effect denk ik. Het ontwerp is heel slim aangepast aan het hotel, waardoor het iets minder storend wordt dat het hotel zichtbaar is in het bos. Voor dit sprookje voegt het heel veel toe. Dit gaat een hele mooie doorkijk geven zoals te zien op de prent.
Tussen het hotel en dit sprookje lijkt ook een watertje te komen. Er loopt een hek achter het sprookje door, met daarachter rotsen en daarachter weer lage bebossing. Het heeft iets weg van de Zes Zwanen. Dat water lijkt rechts naar het hotel te lopen, waar de poort naar het hotel waarschijnlijk volgt met een brug. Tegelijkertijd kunnen we er dus vanuit gaan dat er nog wat nieuwe bebossing tussen het hotel en het bos komt. Bij dit sprookje geeft het dat open plek in het bos gevoel, net zoals bij de Zes Zwanen. Ook wel tof voor de afwisseling. Ook kun je zien dat er een pad links naar de Trollenkoning gaat, dus daar haakt het sprookje sowieso ook aan op de route.
De Efteling bevestigd met deze prent ook voor het eerst dat het hotel een ander ontwerp heeft. We zien het middenstuk zonder de torentjes en ook de klokgevels zijn hier niet meer uitstekend over de balkons, maar strak tegen de gevel. Ook ziet de witte toren er op deze prent er een stuk meer uitgekleed uit. Ik vind het weglaten van deze elementen wel zonde, het maakt het ontwerp allemaal net wat minder spannend en speels, maar het zij zo.