msnguy Voor mij is het stuk van Baron 1898 het enige stuk wat écht goed is van Merkelbach.
Dat is zeker een van zijn betere werken voor de Efteling geweest ja.
Ik snap deels dat het goed is om vastigheid te hebben en als Merkelbach voldoet aan de wensen, wie ben ik dan om te zeggen dat ze met hem moeten kappen. Maar ergens heb ik wel het gevoel dat iemand die al sinds 2006 vrijwel ALLE muziek voor de Efteling maakt, misschien ook een beetje in een sleur komt. Ik vraag me af of Merkelbach zich nog wel uitgedaagd voelt als er een nieuwe opdracht voor de Efteling binnenkomt, hij heeft immers toch geen concurrentie (de Efteling blijft hem trouw).
Merkelbach heeft zeker mooie dingen gemaakt maar na 19 jaar is het wellicht niet zo gek om ook eens verder te kijken als Efteling zijnde. Waarom schrijft men niet een soort pitch uit voor een volgend project. Dit doet men bij attractiebouwers ook (zie Danse Macabre)! Laat dan Merkelbach zich maar eens bewijzen t.o.v. andere componisten/producenten.
On topic: de muziek van dit sprookje doet me niet zo veel. Te plastic, gelikt, een beetje Hollywood... Het sprookje ziet er verder okay uit. Niet erg onder de indruk, maar mijn verwachtingen lagen ook niet te hoog.