ppc-anoniem-2 En er zijn er nog wel een paar die een beetje dezelfde looks hebben. Tegelijkertijd, als je dit vergelijkt met wat het park hiervoor wegzette als theming dan worden er wel stappen gemaakt. En ook is wel duidelijk op de foto's te zien dat sommige dingen gewoon nog niet af zijn! Qua extra begroeiing denk ik dat we van een koude kermis gaan thuiskomen, maar qua details zal er nog best wat worden toegevoegd de komende tijd.
Zie ene Tripsdrill die ook eerst de attractie opent en het jaar daarna het verhaal
Het verschil is echter dat tripsdrill een goeie attractie neerzet, en een jaar langer doortimmert na opening om de theming tot in de puntjes en middels vakmanschap te realiseren. Met abyssus heeft Energylandia een prachtige coaster neergezet, maar je ziet gewoon dat theming niet hun ding is. De getrapte wand naast het station bijvoorbeeld, waar dat water af stroomt: waarom zweeft die boven het water? Knullig. En hoe de baan continu van lege betonbak naar lege betonbak rijdt, die slechts deels zijn geschilderd overigens. Of die drie pilaren tegen het station aan, die staan niet netjes gecentreerd ten opzichte van het pad. Waarom niet? Omdat ze er gewoonweg niet over hebben nagedacht. Niet ver genoeg in elk geval.
Maar ach, de baan zelf lijkt me tof, en elke vorm van theming is doorgaans beter dan geen theming. (Maar toch denk ik altijd: als je iets doet, doe het dan op z’n minst goed…)