Gisteren heeft Energylandia een nieuwe video geupload waarin ze in het Engels uitleg geven en nog wat meer vertellen over Abyssus en het themagebied Aqualantis.
Ik vond het afgezien van het aparte accent wel een leuke video, zitten ook wat interessante feiten tussen (ook wat aparte feiten, zoals hoeveel onderdelen er zijn gebruikt voor Abyssus en dat dat 5 keer zoveel onderdelen is als de Eifeltoren? ). Meest interessante feit (bij voorbaat excuses als dit al bekend was, voor mij is het nieuwe informatie): Aqualantis is een themagebied waarin ze een gezonken stad hebben teruggevonden en ze willen al het water uit de stad pompen om de stad boven water te halen. Abyssus vormt het netwerk aan buizen waarmee ze dat water wegpompen. Het is dus een grote constructie die je ook kan afleggen als een achtbaan, beetje zoals Nemesis in Alton Towers.
Verder ging het ook even over de andere attracties in het gebied en de instanties die hieraan hebben meegewerkt (voornamelijk Vekoma en Jora Vision).
The_Bullgod Dit maakt het iets logischer dat er in het gebied zo'n kinder brandweerattractie staat, gezien het in de moderne tijd afspeelt en er in de moderne tijd wel brandweerwagens bestaan. Dus ik denk dat er in een van die oude gebouwen brand is ontstaan en ze willen het gebouw redden (ik probeer het ook maar goed te lullen, je kan sws niet veel kanten op met zo'n attractie 😅)