Pretparkgenot Het is denk ik vooral een kwestie van smaak. Ik vind alle vervangingen/aanpassingen tot nu toe een enorme verbetering. Het oogt allemaal wat minder schreeuwerig, het straalt meer rust uit en niet te vergeten; het is allemaal een stuk tijdlozer dan hoe het was. Na ruim 34 jaar na de opening vond ik dit gebied zwaar verouderd op bepaalde vlakken. Aangezien dit gebied in etappes aangepakt wordt, is er nog weinig sfeer. Zodra alles afgerond is en alle bouwhekken weg zijn, dan krijgt het vanzelf karakter. Dat zie je in een nieuwbouwwijk ook. Het krijgt karakter wanneer het gaat leven. En dat ontbreekt er op dit moment. Het oude Disney Village ging 34 jaar mee. Het nieuwe misschien wel 50 jaar.
Ik heb ondertussen ook even wat oude reacties terug gelezen. Ik zag o.a. een comment van iemand die zei dat het sprookjes achtige er van af is. Laten we eerlijk zijn. Voor de sprookjes ga je naar de parken. Disney Village is een leuke extra waar je door de dag en na sluitingstijd nog even kunt rondhangen, waar je nog even souvenirs kunt kopen, nog even uit eten kunt gaan etc. Het is vrij toegankelijk voor iedereen. Dus ook bijv. voor mensen die een overstap moeten maken met de trein. Disneytown in Shanghai, Downtown Disney in Anaheim zijn vergelijkbare gebieden. Totaal anders dan de parken. Het is vooral fucntioneel en dient waarvoor het moet dienen. In mijn inziens was het vorige Disney Village alles behalve sprookjesachtig en niets meer dan een gebied waar je nog even doorheen kon slenteren.
En nogmaals, wat er staat, ziet er al goed uit. Niet alleen mensen hier op het Forum, maar ook in content zijn mensen er over het algemeen lovend over. Het is een kwestie van smaak maar ook gevoel- en oog hebben voor architectuur en design.