Hjalmar Ondertussen in Disney Village is de kraan verwijderd bij Casa Giulia De oude en nieuwe mcDonalds zijn bijna zover om te wisselen van wachtdienst. Bron
Steven Hjalmar Hoewel ik de meeste verbouwing van Disney Village een goede stap vind, is in mijn ogen deze nieuwe Mac jammer, zeker zo met de 2 gebouwen naast elkaar vind ik het oude gebouw veel meer tot de verbeelding spreken en het nieuwe gebouw had overal langs de snelweg kunnen staan. Juist bij Disney had ook deze vestiging er veel meer mogen uitspringen.
Marvin Herkenbaar inderdaad, dat gevoel heb ik (en misschien heb ik dat al wel eerder gepost ook) eigenlijk bij deze hele verbouwing van de Village. De gevels zien er mooi uit en hebben toffe details, maar tegelijkertijd is het ook wel 13 in een dozijn winkelstraat. Wat dat betreft hoop ik dat Annette's hier niet te zwaar in wordt meegenomen.
Quefox_ Marvin maar tegelijkertijd is het ook wel 13 in een dozijn winkelstraat Ja dat is het zeker, maar persoonlijk vind ik dat niet eens zo'n ramp. Ik hoop dat dit een beetje het Downtown Disney van Parijs gaat worden qua vibes. Dat is zo'n heerlijk stukje om doorheen te lopen en ergens op een terrasje een drankje te doen of wat te eten.
Marco Quefox_ terrasje Dit is het juist het gene wat ik in Village mis. Je hebt wel een groot terras bij de sportsbar en een kleintje bij Earl of Sandwich, maar niet echt op andere plaatsten daar. Het zijn meer grote façades waar een vreetschuur in te vinden is. Maar een mooi terras aan het water is er niet te vinden. Misschien is het wel iets Amerikaans waar je ook bijna nergens terrassen ziet, maar in Europa is dat echt een dingetje.
Guy Het ontwerp van Frank Gehry was modern in 1992 maar voelde de laatste jaren enorm gedateerd aan. Ook de enorme zuilen waar vroeger de "sterrenhemel" aan hing, had al jaren geen echte functie meer en had een beetje de uitstraling van een decor van Kinderen voor Kinderen uit de jaren 80. De nieuwe gevels zijn misschien wat saai maar ze zijn wel classy en veel tijdlozer. Ik snap de keuze daarom wel.
Jabo Guy De nieuwe gevels zijn misschien wat saai maar ze zijn wel classy en veel tijdlozer. Tijd moet het uitwijzen maar ik vind deze nieuwe gevels juist alles behalve tijdloos overkomen. In een gemiddelde outlet center naast een snelweg vind je vergelijkbare gevels en juist omdat het nu zo modern is zal het ook heel snel verouderen ben ik bang. Het is iets te veel van nu om het echt tijdloos te laten zijn.
Hjalmar Marco Je hebt wel een groot terras bij de sportsbar en een kleintje bij Earl of Sandwich, maar niet echt op andere plaatsten daar. Bij mijn weten hebben de volgende zitplek buiten: Vapiano Five Guys La Petite Rosalie The Steak House Annette's Earl of Sandwich Billy Bobs en The Royal Pub hadden het vroeger, geen idee of dat nog steeds zo is.
Marco Hjalmar Ik heb daar wel een paar tafeltjes zien staan, maar niet echt de levendige terrassen die je op meerdere plekken in Europa ziet. Het kan zijn dat ik het verkeerd gezien heb natuurlijk. Vapiano en Five Guys is wel buiten Village, ik doelde meer op die straat bij de Sportsbar.
Varnonth Marco Toch ook moeilijk om daar nu terrassen te creëren als de helft van de doorgang/straat geblokkeerd wordt door bouwschuttingen? Ik vermoed/hoop dat deze gewoon terugkeren eens de gehele renovatie op zijn einde is. Ben ook benieuwd wat nu het effectieve plan zal zijn op de plek van de oude Mc Donalds en alles daar achteren. Ik dacht dat daar mogelijks een hotel en een nieuw verlengde van Disney Village komt? Zou toch wel heel mooi zijn!
Hjalmar Goed, in Disney Village hebben ze nu een nieuwe security punt bij de hoofd ingang van het resort. Pele Soccer is helaas nog steeds niet af. De nieuwe uitbreiding van het vroegere World Of Disney ondergaat zijn transformatie. Bron