Een klein deel is slechts bestemd als park?
Het gebied bestemd voor een pretpark in optie 1 is momenteel bijna 54 hectare groot. Dat is meer dan Epic Universe in park grootte met 44 hectare. Je kunt ook optie twee nemen waarbij ze twee parken hebben en dan zal de grote neerkomen op ongeveer 85 hectare.
Waar ga je een 2de, 3de hotel bouwen?
Mixed use gebieden zijn al aangegeven naast het gebied met de Restoration gebied, dit kan prima later omgevormd worden naar een resort als dit nodig is.
Waar kan je in de toekomst een second gate kwijt, in welke vorm dan ook?
Het plan heeft twee opties, eentje met en eentje zonder een tweede park bestemming.
Een uitgaansgebied? Hoe gaan omwonenden niet heel veel last hebben van deze ontwikkeling, vrij dicht op woonwijken?
Tja, ik weet niet wat ik hier op kan zeggen, behalve dat de dichtstbijzijnde huizen momenteel 250 meter afstand zitten van het wat de park grenzen zijn. Er zit een berm tussen het park gedeelte en de huizen, dus dat zou al veel kunnen oplossen.
Een deel van het gebied heeft altijd onder water gestaan.
Voor zover ik de plannen begrijp zal dat gebied beschermd worden en zullen ze hier niets mee doen.
Lijkt wel alsof de focus heel erg gelegen heeft op infrastructuur
Vergeleken met London Resort, is dit een veel beter beginpunt dan wat London Resort heeft gedaan. Er zitten al twee trein lijnen (eentje met Thameslink die naar Gatwick en Luton Airport gaat en eentje die naar Euston en St. Pancras station gaat) , met de A421 al direct verbonden aan de M1 ( London naar Leeds). Het nieuwe Wixams Railway Station, nieuwe slip roads, verplaatsen van Kempston Hardwick station en een nieuwe weg aanleggen is dit vele malen beter dan wat ze met London resort wilden doen.
Persoonlijk, denk ik dat deze basis vele malen sterker is dan wat Universal heeft onderzocht in het Kent gebied (officieel was er sprake van Universal daar in 2018). Denk ik dat dit een makkelijk win gaat worden voor Universal? Nee, want zoals je zelf zegt er zit een nieuwbouw wijk in de buurt. Heeft het geen kans van slagen? Oneens, dit is de betere optie van de drie opties die ze tot nu toe hebben geprobeerd in de laatste 30/35 jaar in England.