Een klein deel is slechts bestemd als park?
Het gebied bestemd voor een pretpark in optie 1 is momenteel bijna 54 hectare groot. Dat is meer dan Epic Universe in park grootte met 44 hectare. Je kunt ook optie twee nemen waarbij ze twee parken hebben en dan zal de grote neerkomen op ongeveer 85 hectare.

Waar ga je een 2de, 3de hotel bouwen?
Mixed use gebieden zijn al aangegeven naast het gebied met de Restoration gebied, dit kan prima later omgevormd worden naar een resort als dit nodig is.

Waar kan je in de toekomst een second gate kwijt, in welke vorm dan ook?
Het plan heeft twee opties, eentje met en eentje zonder een tweede park bestemming.

Een uitgaansgebied? Hoe gaan omwonenden niet heel veel last hebben van deze ontwikkeling, vrij dicht op woonwijken?
Tja, ik weet niet wat ik hier op kan zeggen, behalve dat de dichtstbijzijnde huizen momenteel 250 meter afstand zitten van het wat de park grenzen zijn. Er zit een berm tussen het park gedeelte en de huizen, dus dat zou al veel kunnen oplossen.

Een deel van het gebied heeft altijd onder water gestaan.
Voor zover ik de plannen begrijp zal dat gebied beschermd worden en zullen ze hier niets mee doen.

Lijkt wel alsof de focus heel erg gelegen heeft op infrastructuur
Vergeleken met London Resort, is dit een veel beter beginpunt dan wat London Resort heeft gedaan. Er zitten al twee trein lijnen (eentje met Thameslink die naar Gatwick en Luton Airport gaat en eentje die naar Euston en St. Pancras station gaat) , met de A421 al direct verbonden aan de M1 ( London naar Leeds). Het nieuwe Wixams Railway Station, nieuwe slip roads, verplaatsen van Kempston Hardwick station en een nieuwe weg aanleggen is dit vele malen beter dan wat ze met London resort wilden doen.

Persoonlijk, denk ik dat deze basis vele malen sterker is dan wat Universal heeft onderzocht in het Kent gebied (officieel was er sprake van Universal daar in 2018). Denk ik dat dit een makkelijk win gaat worden voor Universal? Nee, want zoals je zelf zegt er zit een nieuwbouw wijk in de buurt. Heeft het geen kans van slagen? Oneens, dit is de betere optie van de drie opties die ze tot nu toe hebben geprobeerd in de laatste 30/35 jaar in England.

    Ik zie het klimaat van Londen als argument voorbij komen, maar weet dat hier een hoop verkeerde verhalen over rond gaan. Londen ligt immers aan de “landzijde” van Groot Brittannië waardoor het klimaat er erg mild is.
    Zo heeft Londen zelfs iets minder regendagen als Parijs of Nederland en is het in zonuren gelijk met het gemiddelde van Nederland.

    Het imago van een sombere en natte stad is dus niet terecht.

      Nou ze verwachten geen auto’s denk ik want de parkeerplaats is net genoeg voor een hotel. Bij Orlando is het praktisch de helft van het oppervlak van het park.

        Meelworm 20 hectare is niet voldoende voor een park? Orlando heeft twee parkeer garages op 12 hectare.

        Epic Universe doel ik op. Parkeergarages zie ik in een nieuwbouw situatie niet zo snel wat duur.

          Meelworm Epic Universe doel ik op. Parkeergarages zie ik in een nieuwbouw situatie niet zo snel wat duur.

          Epic Universe heeft een parkeerplaats van 20 hectare (50 acres).

          Hjalmar

          Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik sta te juichen als het lukt. Maar ik zie toch best wel wat weerstand van alle omwonenden. Ik kon uit de plannen niet afleiden dat het toch zo’n oppervlakte was. Ik kan dingen nu beter in perspectief plaatsen. Denk dat de grootste te nemen horde de impact van zoveel jaarlijkse bezoekers op zo’n gebied is. Die 250 meter is eigenlijk niet zo heel veel. Je gaat daar als omwonende last van hebben. En iedereen vindt dit soort eigen initiatieven altijd prachtig zolang het maar niet in hun eigen achtertuin is.

          Mark

          Nee, denk dat dat inderdaad wel mee valt. Bovendien kun je, als je een park in één keer bouwt, veel ondervangen met overkappingen en gebouwen. Bovendien zullen mensen voor zo’n park bereid zijn sneller de kans op slechter weer te accepteren. Denk niet dat veel mensen, als ze Disneyland Paris plannen, gaan annuleren als ze horen dat het slecht weer wordt. Het is wat het is op zo’n moment.

          Wootton ligt op een kilometer van het resort af, Kempston Hardwick ligt 600 meter van het resort en Stewartby ligt 250 met van het resort. De eerste heeft al zijn eigen op en afrit voor de regio, waar de andere twee via aparte wegen richting met Bedford worden verbonden. Er zullen twee trein stations zijn die het resort gaan verbinden uit drie belangrijke punten vanuit London. Vanuit centraal London, afhankelijk van welke trein provider je gebruikt ben je £ 50 kwijt voor een dag retourtje. Voor een trein reis naar Thorpe Park ben je £ 17.50 kwijt vanuit centraal London. Er zijn bijzonder veel mensen die de trein gebruiken in London, want een parkeerplaats kost je bijna net zoveel als een huis per maand.

          We zullen later deze maand zien wat er gaat gebeuren met die open gesprekken en hoe ze zaken gaan behandelen met betrekking tot omwonenden, maar vergeet niet dat Universal enorm slim om gaat met dit soort parken. Japan, Singapore en Hollywood zijn allemaal omringt door buren .

          2 maanden later
          21 dagen later

          Convival Verwacht hier maar voor nu even geen antwoord op de planning, na 4 Juli zullen ze pas hier naar gaan kijken en ik geloof dat er een 6 weken minimaal voor nodig is. Als ze niet gelijk naar de regering gaan. De Tories zijn momenteel hier aan de macht en het is oprecht afwachten of ze dat nog zijn na 4 Juli.

          edit: Scratch that, ze gaan gelijk naar de regering. Hier zal voorlopig geen antwoord op komen tot dat de nieuwe regering is gekozen.

          21 dagen later

          Universal heeft twee huizen gekocht die op de overgang punt zitten tussen wat gepland staat als park en de toekomstige hotelgebied.

          Nu de verkiezing zijn geweest, heeft Bedford Borough Council geschreven dat iedereen wil dat dit project een succes wordt in de regio. Dit bericht komt na de officiële opening van het parlement van gisteren. Welke voor een deel gericht is op de ontwikkeling en verbeteringen van infrastructuur en trein-nationalisering.

          4 maanden later

          Een van de lokale parish councils heeft in September het onderstaande bericht geplaatst in hun meeting agenda. Hier in wordt duidelijk een tijdlijn uitgestippeld voor wanneer de vergunningen worden goedgekeurd in Oktober 2024, start van de bouw in 2027/2028 en een opening in 2030. Ook is er besloten niet langer te wachten op de trein verbeteringen van East West Rail en voorlopig bussen in te zetten voor wanneer het park opengaat.

          https://stewartbykhparishcouncil.gov.uk/wp-content/uploads/simple-file-list/Minutes-Archive/Minutes-2024/PC-Minutes-19_09_24.pdf?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3Ze1v-beo5sBmBD5ln30Vr7Ww3HSTmcAZ42kqxxe9qLg73Lv9VcekcaLo_aem_I_lGCkj9_XQQvZN0J82Qkg

          Als de goedkeuring al in oktober is geweest, waarom dan nog tot 2027/28 wachten met de bouw??

            Coasterfrenzy Als de goedkeuring al in oktober is geweest, waarom dan nog tot 2027/28 wachten met de bouw??

            Omdat het park nog ontworpen moet worden.

            Coasterfrenzy Het gebied is een combinatie van een voormalig fabriek en moeras. Prepareren van het gebied om het bouw klaar te maken is duidelijk een twee jaar job voor Universal.

              Hjalmar Ahzo, ja, had het bouwklaar maken en de bouw zelf niet als een losstaand iets bedacht. Dan is het inderdaad logisch.

              2 maanden later

              Blijkbaar zijn ze momenteel al bezig met de bouw van het Wixams treinstation, welke ten oosten van het Universal terrein zal gaan komen. Het was al jaren lang de bedoeling dat er een station zou komen. Oorspronkelijk zou het dan een station worden met maar 2 perrons en als Universal er zou komen zou dit een station gaan worden met 4 perrons.
              En de werkzaamheden die nu al bezig zijn lijken inderdaad op dat laatste te wijzen.

              Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/universal-considering-uk-theme-park-in-bedford.46632/post-1181723