Het Huidige Russische gebied slaat ook op weinig. Die ingangspoort is gebaseerd op een orthodoxe kerk zoals je ze in veel in Rusland ziet, maar slaat echt helemaal nergens op. Dan krijg je de oude typische huisjes die je inderdaad in het buitengebied van Rusland nog wel tegen komt met een slechte darkride en een burgerbar (met gezellig terras) er in.. En dan krijg je Euro Mir.. Het schaalmodel van de Mir die hierbij hangt past natuurlijk perfect, maar de rest van de baan heeft wer helemaal niets met Rusland te maken en had naar eender welke "Glass City" kunnen refereren. Het station geeft niet echt het gevoel dat ik in een ruimteprogramma mee doe. Pas op het laatste stukje van de lifthill komt dat terug.
De baan zelf krijgt veel kritiek. Nu is het al even geleden, maar ik heb wel altijd kunnen genieten van de baan - ondanks zijn lompe bochtenwerk. Een Re-theming in iets wat meer met Rusland samen hangt zou ik wel zien zitten. De Darkride hoeft niet persé groter te worden, maar kan thematisch kunnen ze er nog behoorlijk wat mee doen. Ik denk dat er enorm veel potentie in zit die momenteel niet gebruikt word.
Echter: Een grote opknapbeurt op die manier zie ik niet echt als nieuwe attractie.
Gezien er dit jaar (eindelijk) een nieuwe grote achtbaan opent, denk ik ook niet dat er voor het jubileum een grote attractie verwacht mag worden. Een oplapping van Luxemburg met een nieuwe attractie onder in de "punt" lijkt me zeker geen onrealistische gedachte.