Voltron en de wederopbouw van zauberwelt zijn nog gaande en openen in 2024, maar Roland Mack (Baas Europa-Park) denkt al aan het volgende jaar 2025, hij wil een gloednieuwe attractie neerzetten in het midden van het park. Zou dit een GamePlay theater zijn, die perfect onder FoodLoop past in Luxemburg, of zou het een achtbaan in Engeland kunnen zijn? Wat denken jullie?
https://www.looopings.nl/weblog/24140/Eigenaar-Europa-Park-hint-op-nieuwe-attractie-voor-vijftigjarig-jubileum.html

Piraten in Batavia vind ik erg geslaagd. Ze kunnen het dus wel. Ik zelf zou een darkride erg tof vinden.

Zo'n GamePlay Theater heeft inderdaad veel weg van dat ding onder die FoodLoop, wellicht dat het ook beter verkoopt als ze een werkend prototype hebben. Zou niet zo gek zijn hoor.

Op Looopings hinten ze dus ook op Historama met de foto bij het artikel, de quote op Looopings lijkt er ook op te wijzen:

"We hebben daarvoor een mooie attractie in de pijplijn zitten, waarbij we een oude faciliteit zullen ombouwen", aldus Mack. "Ik onthul nog geen details, maar het zal in het midden van het park zijn."

Het lijkt mij dan aannemelijk dat het dat Historama gebeuren zal zijn, dat is nu niet echt heel boeiend. Mocht het dat zijn dan lijkt mij het thema Luxemburg wel lastig, waar staat Luxemburg nou bekend om? Ik zou het echt niet weten. Wellicht dan een Nederlands thema? Of Engels?

Luxemburg heeft wel wat bekende sights hoor.. Daar kun je prima iets mee doen.. Zeker als je een stukje fantasie erbij betrekt waarbij je bijvoorbeeld het bekende kasteel in gaat, of juist bij een bankoverval betrokken word. Grote showdown kan dan bijvoorbeeld op de beroemde brug plaats vinden.

• Demin heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Zeker als je een stukje fantasie erbij betrekt waarbij je bijvoorbeeld het bekende kasteel in gaat,

Luxemburg heeft best een rijke collectie aan legendes en folklore, ooit handig gebudeld in de Sagenschatz des Luxemburger Landes. Ik zit er ook weer niet goed genoeg in dat ik die verhalen uit mijn hoofd kan oplepelen, maar ik weet wel dat er meer dan genoeg spookverschijningen in voor komen die ze vrij makkelijk in de vorm van zo'n Gameplay theatre-concept kunnen gieten.

Ik hoop in ieder geval dat het zo iets wordt, want ik vond het Gameplay Theatre sowieso al een interessant concept. 🙂

Pretparkgenot waar staat Luxemburg nou bekend om?

Ondertussen hoop ik alleen maar op Oberweis ☺️😋🤤

Maar laat ze inderdaad maar Historama en flinke opknapbeurt geven, die heeft toch echt wel betere dagen gekend. Ik kan mij die lasershow nog wel herinneren, die was altijd top.

• jos vindt dit leuk.

Maar twee interactieve darkrides, op best wel kleine afstand. Is dat wel handig? Al dient Historama hier natuurlijk wel perfect voor.

• Erik heeft hierop gereageerd.

pretparkgekkie05-10 Er kunnen zo veel verschillen in interactieve dark rides zijn. Er kan prima een tweede interactieve dark ride in Europa-Park, zelfs al zou die pal naast Atlantis liggen.

Er gaan inderdaad al langer verhalen rond dat het Luxemburg concept op de schop gaat/moet. Maar ik kan me ook herinneren dat een groepje klasgenoten van mij een nieuw concept/verhaal moest verzinnen rondom Euro-Mir en het verdere Rusland gedeelte. Toen dit gepresenteerd werd, kregen zij ook te horen dat hier al verdere en uitgewerkte plannen voor waren. Wat dat precies betekend voor de jubileum uitbreiding, durf ik dus niet te zeggen. Maar het zou me niks verbazen als het nog wel eens om het Russische gebied zou gaan.

Het Huidige Russische gebied slaat ook op weinig. Die ingangspoort is gebaseerd op een orthodoxe kerk zoals je ze in veel in Rusland ziet, maar slaat echt helemaal nergens op. Dan krijg je de oude typische huisjes die je inderdaad in het buitengebied van Rusland nog wel tegen komt met een slechte darkride en een burgerbar (met gezellig terras) er in.. En dan krijg je Euro Mir.. Het schaalmodel van de Mir die hierbij hangt past natuurlijk perfect, maar de rest van de baan heeft wer helemaal niets met Rusland te maken en had naar eender welke "Glass City" kunnen refereren. Het station geeft niet echt het gevoel dat ik in een ruimteprogramma mee doe. Pas op het laatste stukje van de lifthill komt dat terug.

De baan zelf krijgt veel kritiek. Nu is het al even geleden, maar ik heb wel altijd kunnen genieten van de baan - ondanks zijn lompe bochtenwerk. Een Re-theming in iets wat meer met Rusland samen hangt zou ik wel zien zitten. De Darkride hoeft niet persé groter te worden, maar kan thematisch kunnen ze er nog behoorlijk wat mee doen. Ik denk dat er enorm veel potentie in zit die momenteel niet gebruikt word.

Echter: Een grote opknapbeurt op die manier zie ik niet echt als nieuwe attractie.

Gezien er dit jaar (eindelijk) een nieuwe grote achtbaan opent, denk ik ook niet dat er voor het jubileum een grote attractie verwacht mag worden. Een oplapping van Luxemburg met een nieuwe attractie onder in de "punt" lijkt me zeker geen onrealistische gedachte.

Coasterfrenzy
          Veel fout in je verhaal maar zeker "schaalmodel van de Mir ".
          Is geen schaal module maar een 1:1 replica wat gebruikt is als Astronaut Training Module voor de Russian Space Station MIR. Bestaat uit de control station, aantal workstations en life modules. Geplaatst in 2000.

Fixma Veel fout in je verhaal maar zeker "schaalmodel van de Mir ".

haha, ik wilde net zeggen: "Schaalmodel?" Want ik dacht (terecht dus) dat dat ding gewoon op ware grootte was.

Het zal waarschijnlijk niet passen, maar ik hoop stiekem dat er wat België representatie komt in het park. Een straatje geïnspireerd door Brugge zou er zo mooi zijn. 🥺

• msnguy heeft hierop gereageerd.

Fixma Is geen schaal module maar een 1:1 replica wat gebruikt is als Astronaut Training Module voor de Russian Space Station MIR. Bestaat uit de control station, aantal workstations en life modules. Geplaatst in 2000.

zou wel eens het achtergrondverhaal van dit willen lezen. Hoe is EP aan deze module gekomen?

• jos heeft hierop gereageerd.

Fixma Nu maak je zelf een foutje, Mir is namelijk geplaatst in 1995.

• Fixma heeft hierop gereageerd.

JerryBubbles maar ik hoop stiekem dat er wat België representatie komt in het park.

Ik zie dit, gezien de historie van de familie Mack met de Belgische overheid, niet gebeuren. Ze hebben zélfs Liechtenstein voor België laten gaan.

Ik hoop dat de Oost Europese landen verder doorgetrokken gaan worden. Een achtbanenhoek met 19 achtbanen en die dan "Pools" aankleden 😉

msnguy Ik hoop echt een Schotland met kastelen, dat je tot nu toe nergens ziet in EP. Maar, als ze Rusland gaan vernieuwen denk ik dat de attracties hetzelfde blijven, Euro-Mir wordt geretrackt en schlittenfart wordt een zinvoller darkride om in te gaan, hopelijk een soort van snorri. Maar Roland zegt duidelijk een nieuwe attractie dus dan denk ik echt een andere attractie en niet een andere attractietype, dus zou Historama het logischt zijn.

Trollenbol
                    Wat ik zover kan vinden is
                    De achtbaan Euro-Mir Opening date: June 12, 1997
                    MIR training modules bijgeplaatst in 2000, heb je andere bron die 1995 aangeeft?