Marco Ik parkeer altijd in de buurt van de Luegallee. Gratis parkeren en bijna altijd wel plek. Anders zijn parkeergarages in de Altstadt ook niet altijd zo duur.
Maik John Ja, in Dusseldorf heb je een milieusticker nodig. Wij nemen (namen) meestal een hotel in Altstadt en parkeren dan daar in een garage. Of bij vrienden die een klein wandelingetje verder wonen, waar het gratis parkeren is.
remier Maik Inderdaad, lekker parkeren in een parkeergarage in Altstadt, die zijn niet zo heel prijzig in Duitsland (itt NL)
jos Parkeren bij messe is nog altijd goedkoper als een uurtje parkeren in Amsterdam 😛😖 ik gooi mijn wagen ook altijd bij messe neer.. lekker makkelijk.. niet zoeken, neer trappen, bus in en bradwurst eten
Mark Hotel Altstadt is laatste keer ook erg goed bevallen. Ja, kost wat. Maar je kan lekker een drankje doen en je auto staat vaak in een garage.
Marco Lizzzard Denk jij dan dat de kermis door gaat? Ik heb er een hard hoofd in hoewel ik het ook hoop.
Marvin Lizzzard Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga er vanuit dat ze ook dit jaar nog actueel zijn? Een beetje onnodig om op een bericht van meer dan een jaar geleden te gaan reageren, en daarmee een topic omhoog te kicken, om een grapje te maken.
The_Bullgod Alle grote evenementen in Duitsland zijn afgelast tot eind augustus, dus ook deze kermis.
OlympiaLooping Lizzzard binnenkort weten we zelfs als of het oktoberfest nog wel door gaat dit jaar dus ik snap wel wat hij bedoelt. Los van de kosten voor het parkeren vind ik vooral de busrit vanuit de Messe vervelend. Vorig jaar deden we er bijna een uur over om de kermis te bereiken. Wat dat betreft loop ik liever wat verder zodat ik daarna gewoon in de auto kan stappen en kan wegrijden 😀
Eduard Lizzzard Aangezien schuttersfeesten ook niet mogen. De kermis in Düsseldorf is een onderdeel van het schuttersfeest. Ik zie net een bericht van 17.00 uur dat ook de Cranger Kirmes is afgeblazen. Men onderzoekt of de kermis eventueel op een later tijdstip dit jaar nog doorgang kan vinden.
Ralph Lizzzard In Duitsland melden nu diverse media dat alle evenementen daar tot 31 augustus in heel het land verboden blijven. https://m.focus.de/gesundheit/news/news-zur-corona-pandemie-kreise-grossveranstaltungen-werden-bis-31-08-untersagt_id_11885603.html?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=facebook-focus-online&fbc=facebook-focus-online&ts=202004151636&cid=15042020
Marco Eduard Men onderzoekt of de kermis eventueel op een later tijdstip dit jaar nog doorgang kan vinden. Cranger heeft toch ook een winterkermis samen met een kerstmarkt? Ik denk eerder dat dat het alternatief wordt.
Eduard Ralph Dus helaas geen oberhausen, dusseldorf, duren, en crange kermis En München kan ook aan het lijstje worden toegevoegd. Geen Octoberfest dit jaar.