Ik vind Archipel en welkome toevoeging in het park wat betreft water plezier. Je merkt ook op warme dagen dat het hier goed druk kan zijn. Misschien zelfs te druk. Ook de dansende fonteinen op de Pardoespromenade worden dan volop gebruikt door kinderen.
Maar, dan heb je naar mijn mening nog steeds een te grote spreiding voor dit soort attracties. Doordat je een beperkt aanbod hebt, stroomt het huidige aanbod over (pun intended). Je mist dan richting Ruigrijk/het nieuwe Strookrijk een water activiteit, en meer richting het Anton Pieck Plein/Ton vd Ven Plein.
Wat dat moet zijn? Vooral iets wat past in het geheel.
Op het AP-Plein of TvdV-Plein zou een leuke waterspeeltuin of iets dergelijke bij de Laven wel leuk passen. Voor een attractie is immers geen plek en het kan leuk aangekleed worden in het bestaande.
In het nieuwe gebied hoop ik toch wel echt op een (grote) waterattractie. Een logflume zou perfect zijn omdat je qua verhaal en thema hier veel mee kan. Of gewoon iets met een goede Splash zou ook al helpen (die van DVH is het gewoon net niet...). Maar iets kleiners als een splash battle zou ook prima kunnen. Dat kan ook wel leuk in een thema gebied passen met andere attracties zoals bijvoorbeeld de Wickie de Viking gebieden in Plopsa of kijk naar het How to Train Your Dragon gebied in Epic Universe.
Wat echter wel belangrijk is; het moet een keus zijn hoe nat je wilt worden. Tuurlijk, met 30 graden en volle zon is niet prettig, maar helemaal doorweekt is ook niet fijn.
Misschien is dan dus eerder de vraag; hoe doen andere parken dit? Wat is hun waterattractie aanbod? Of, hoe bieden zij verkoeling aan?