Ik vind de situatie nu juist al een mooie opzet die groter uitgewerkt kan worden. Door het poortje van 'om 't kasteeltje heen' te nemen kom je tegenover de Indische Waterlelies uit. Je kunt dan kiezen om alleen de showsprookjes te doen. De normale rroute kun je natuurlijk ook gewoon lopen, nu voor het kasteeltje langs maar straks weer gewoon door het kasteel van Doornroosje heen. Ben je er dan na het Herautenplein klaar mee, dan kies je ervoor om door dat poortje weer naar de ingang te lopen. Dat poortje zou van mij best centraler ingezet mogen worden, en het paadje erachter meer ingezet als verdeelplein. Zo knip je het huidige bos al mooi op in 2 delen, de attractie van De Zes Zwanen is sneller bereikbaar en mocht er toch nog uitbreiding op de parking komen ben je vanuit daar ook meteen op het Herautenplein waar je deze aftakking zou kunnen starten.
Ik vind het nu zelf een fijne oplossing, waarmee je je sprookjesbosbezoek ook beter kunt splitsen tijdens je parkbezoek. Maar als abonnementhouder heb je natuurlijk de luxe dat je niet elk bezoek alles hoeft te doen en zien, dat scheelt ook. Ik denk niet dat het 'oude' deel dan overgeslagen wordt ofzo. Genoeg mensen die graag dingen willen zien en genoeg mensen die gewoon de kudde zullen volgen.