Japio Ze hebben wel veel nieuw groen aangelegd, maar daar zit nooit een al volgroeide boom in en eigenlijk ook maar zelden überhaupt bomen die enige mate van omvang krijgen. Dat vind ik echt wel een manco aan alle landscaping projecten van de laatste jaren. Er wordt steeds parkachtiger aangeplant en minder natuurlijk of bossig. Dat vind ik wel jammer.
Hoewel ik het met je eens ben dat het meer en meer als park wordt aangeplant dan als bos, moet ik wel zeggen dat recentere projecten wel geslaagd zijn. Ik kan me de commotie rondom de kaalslag tussen het Kabouterdorp en Langnek nog goed herinneren, maar toen ik daar laatst langs liep, vond ik dat een erg prettig stukje bos geworden. Dat zelfde geldt voor de nieuwe routing bij Doornroosje.
Bij het Wonder Hotel zijn wel enkele 'bomen' geplant, maar dit zijn vooral sier/bloesem bomen. Niet per se heel schaduwrijk dus, maar bevatten wel hoogte. De rest van de beplanting/bomen moet de hoogte nog in, maar vergeleken met de jarenoude bomen die zijn blijven staan aan de randen, valt het niet per se op.
Ik verwacht dus inderdaad ook geen nieuwe volwaardige bomen op de parking die er ineens staan, maar verwacht wel dat de natuur mooi aangelegd zal worden, maar ook de tijd gegund moet worden om te groeien.