Anubite Maar de Efteling wilt dat elke gast die één eerste keer komt, een tweede keer of zelfs derde keer ook nog wilt komen..
Ja, en dan wil je ´t toch juist goed geregeld hebben? Niet dat ze dan denken, goh wat is dit omslachtig of slecht geregeld dat we zover moeten parkeren...
Anubite Niets persoonlijk naar jou, maar ik blijf het vermakelijk vinden dat de 'vaste gasten' van recreatie-attracties echt verwachten dat er een rode loper voor ze klaar ligt nadat ze er 4x geweest zijn.
Vaste gasten zijn veeleisender, absoluut. En nu hoeft voor mij zeker niet de rode loper neergelegd te worden, maar qua communicatiebeleid komt de Efteling gewoon wat slechter over de laatste jaren. Grote projecten worden maar mondjesmaat belicht of uitgelegd. Dat is geen 'rode loper' voor de fans neerleggen, maar gewoon vertellen waar je mee bezig bent en waar je naartoe werkt. Hoeft niet verplicht (want geen aandelen etc.), maar voor je bonding met de fans is dat wél belangrijk. En kan als positief effect hebben dat je gasten vaker terug zal zien keren.
pretparkgekkie05-10 We hebben het hier over een parkeerplaats mensen.
R013 Wat een gedoe om een stuk asfalt in de Efteling.
Zie het als toiletten. Als ze er zijn en je loopt ze netjes schoon binnen, is er niks aan de hand. Maar kun je ze niet vinden, of zijn ze ronduit smerig is de wereld te klein! De ene zal daar iets relaxer in zijn en het er minder over hebben, en de ander schreeuwt moord en brand. Maar het valt iedereen op.
Deze hele verbouwing is iets wat moet gebeuren, absoluut, maar het duurt al te lang en we weten niet tot wanneer het duurt of hoe het eruit gaat zien. Dat dingen tijd kosten wil ik ook graag geloven, maar in dat jaar/1,5 jaar heb ik meerdere momenten voorbij zien komen waarop weinig gebeurde. En dat is gek.
Nogmaals, ik zeg nergens dat het volop in thema moet of dat we een fantastisch mooie groene parkeerplaats moeten krijgen. Al maken ze er grote asfaltvelden van a la Disney World! Maar communiceer waar je naartoe werkt, tot hoelang het ongeveer gaat duren en ben open over de plannen. Dus nogmaals, mijn persoonlijke kritiek gaat niet over de situatie, maar over de communicatie.