Het gaat er mij niet om dat er maar overal een bord wordt neergezet (hel, de Efteling zet voor elk klein gebouwtje wat in onderhoud gaat zo'n sandwich bord neer...), het gaat mij om de communicatie richting de gast. Dat kan ook al met een vermelding op de site.
Vanaf de start van dit project wordt er amper iets gecommuniceerd. We hebben één blogbericht gehad met vage vertellingen wat er moet gebeuren, maar hoe dat eruit komt te zien? Wat het verbeterde effect moet worden? Geen idee.
Daar hebben wij als fans of terugkerende gasten misschien meer aan dan de gast die maar voor één keer komt, maar ook die merkt dat ze helemaal achteraan op de parking op half vervallen grind moeten parkeren en vervolgens nog 15 minuten over een bouwplaats moeten lopen.
Dat zorgt gewoon voor frustratie van de gast aan de start én eind van de dag. Dat kan voorkomen worden door meer te communiceren. Of de gast die communicatie dan actief leest of er iets mee doet, is een tweede, maar dan heb je het in ieder geval verteld.